als ik mijn versterker op mono zet doen beide boxen het, echter op stereo doet maar een box het. Weet iemand wat het probleem is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
1.6K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is er een input kabel kapot. Draai de stekkers eens om, dus rood op wit vise versa, als de andere box het dan doet op stereo zal je je kabel moeten vervangen. Tenzij het een vaste installatie is, dan zal er intern iets los zitten. De massa van L&R zijn gelijk. Alleen de + is een ander signaal. Mono brengt de + en de - gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je versterker kan maar een kanaal weergeven i.p.v. twee.
Ergens valt er dus een van beide kanalen weg. Waar de storing zit is moeilijk te zeggen. Je kan de versterker op stereo zetten en dan de kabel tussen CD-speler of wat het is en versterker omdraaien dus linker stekker in rechter contact en dat aan beide zijden. Als dan het geluid naar het andere kanaal gaat is je kabel defect.
Als de kabel goed is moet je de verschillende componenten vervangen door andere.
Je kan ook eerst nog snel wat keuze schakelaars op je versterker aan en uit zetten (soms blijft een schakelaar hangen of zit er wat corrosie op de contactvlakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het signaal die je versterkt komt wellicht van een apparaat dat alleen mono is.Ofwel gebruikt u een mono kabel of stekker naar de input van je versterker.