Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Sandisk Sansa e280 pakt de SD kaart niet, hoe komt dit?

Ik heb al jaren een Sandisk Sansa E280. (e200 serie) en kom nu tot de conclusie dat ik meer ruimte nodig heb en heb er dus een SD kaartje van 8 gb in gedaan (dit is het maximum wat hij aankan)

Maar hij pakt hem niet. Zowel de MP3 speler als PC 'ziet' hem niet.

Waar kan het aan liggen en wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio
926

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heb je het geheugenkaartje ver genoeg ingedrukt? Vaak is het een zo'n systeem waarbij je het kaartje over een veertje moet drukken om hem zo op zijn plaats te krijgen en te houden. Soms lukt het bij kleine apparaatjes zoals mp3 spelers en gsm's niet goed en moet je het met de punt van een potlood proberen.
Kijk wel eerst of je het kaartje op de juiste manier invoert, anders beschadig je de behuizing.

Als bovenstaande niet werkt, dan zou ik een andere microsd kaart proberen, om te kijken of je niet de pech hebt dat je een kapotte geheugenkaart hebt gekocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hij zit er goed in hij zegt'klik' ;) haha
En de geheugenkaart doet het prima in andere apparaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ai, dan wordt het een lastige. Ik weet niet precies wat de specificaties van je geheugenkaartje zijn, (Hi-speed o.i.d.) en ik ben niet zo bekend met de Sansa serie...Het enige wat je nu nog kunt doen om uit te sluiten dat er een probleem met je speler is, is door hier een andere geheugenkaart in te plaatsen en kijken of die wel herkent wordt door het apparaat. Moet je misschien in het menu van je Sansa, niet aangeven dat je gebruik maakt van extra geheugen? Ik heb zo'n zelfde probleem wel eens gehad met een telefoon. Pas toen ik aanvinkte dat ik 'externe media' als opslag wou gebruiken, herkende mijn telefoon de geheugenkaart. Dus misschien staat er in het instellingenmenu nog een optie die je moet aanvinken.
Succes met zoeken in elk geval!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding