Kan ik van mijn 4 boxen er twee uitzetten als ik daarvoor geen knop op de versterker heb?

Vroeger had ik een versterker met uitgangen waarop 4 boxen konden, set A, links en rechts en set B links en rechts.

Wij hebben een kamer-en-suite en in elke kamer staat een set boxen.

Vroeger kon ik kiezen in welke kamer ik geluid wilde (of in beide kamers).

Onze huidige set heeft helaas alleen één links en één rechts ingang voor boxen. Daarin zitten nu dus dubbele draden met als nadeel dat het niet meer onafhankelijk te bedienen is (behalve draden eruit trekken maar dat is geen optie).

Bestaat er misschien iets van een schakelaar of kastje dat je in de boxen draden kunt inbouwen om toch 1 kamer uit te schakelen?

13 jaar geleden
in: Audio
1.2K

Het beste antwoord

Ja die schakelaars bestaan. Je kan ook de linker en rechter uitgang naar een aparte schakelkast voeren en in de kast de uitgangen splitten naar de extra boxen met de mogelijkheid deze met een schakelaar aan en uit te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt ook een kamer op de Linkse input zetten en de anderen kamer op de Rechter input. Zo kun je 1 kamer geluid hebben en in beide!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
op zich iets waar ik niet aan had gedacht, echter... 2 maren: dan ben ik toch wel mijn stereo effect kwijt???
en, helaas heb ik geloof ik wel een heel simpel apparaat nu, ik kan ook niet regelen tussen links en rechts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je raakt je stereo effect niet kwijt, zolang jou liedjes stereo zijn en niet mono. Dan zou je moeten kijken voor een anderen optie, ik zou zo niet weten welke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je raakt je stereo effect zeker kwijt als je dat doet, heeft niks met opname te maken. Een splitter is het makkelijkste. Daar zit 1 input op die worden verdeeld over verschillende outputs. Ik had er zelf ook 1 met schakelaars zodat je meerdere set's aan/uit kon zetten.