Kan ik van mijn 4 boxen er twee uitzetten als ik daarvoor geen knop op de versterker heb?

Vroeger had ik een versterker met uitgangen waarop 4 boxen konden, set A, links en rechts en set B links en rechts.

Wij hebben een kamer-en-suite en in elke kamer staat een set boxen.

Vroeger kon ik kiezen in welke kamer ik geluid wilde (of in beide kamers).

Onze huidige set heeft helaas alleen één links en één rechts ingang voor boxen. Daarin zitten nu dus dubbele draden met als nadeel dat het niet meer onafhankelijk te bedienen is (behalve draden eruit trekken maar dat is geen optie).

Bestaat er misschien iets van een schakelaar of kastje dat je in de boxen draden kunt inbouwen om toch 1 kamer uit te schakelen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja die schakelaars bestaan. Je kan ook de linker en rechter uitgang naar een aparte schakelkast voeren en in de kast de uitgangen splitten naar de extra boxen met de mogelijkheid deze met een schakelaar aan en uit te zetten.

Je kunt ook een kamer op de Linkse input zetten en de anderen kamer op de Rechter input. Zo kun je 1 kamer geluid hebben en in beide!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100