Wat zijn de goeie oordopjes?

Prijs / Verhouding

Toegevoegd na 6 minuten:
Meld er even bij welk Model - nummer.

Toegevoegd na 3 uur:
Ik bedoel gewoon , Welke goed geluid geven. Ook welke een goeie FM-Ontvangst hebben. (als dit verschilt per oortjes)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (6)

persoonlijk vind ik die van Sony wel goed alleen dan wel de In Ear dopjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb festivaldopjes gehaald bij de opti-audicien. Houden perfect de hoge en lage tonen tegen, terwijl je toch nog gewoon kunt genieten van de muziek.

Toegevoegd na 5 uur:
In-ear dopjes zijn te koop vanaf 2 euro tot honderden euro's.
Mijn iPod-dopjes geven mooi geluid, ik heb ook Philips dopjes van 15 euro die echt heel slecht geluid geven en hele goedkope dopjes (ik geloof van Samsung, te koop bij de
Zeeman, met leuke kleurtjes) die prima geluid geven.

Volgens mij hangt de geluidsbeleving ook sterk van af wat de vorm van jouw oren is. Die van mij zijn nogal klein en daardoor zijn de in-ear dopjes snel te groot en komt het geluid slecht over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de audiciën dopjes op maat laten maken, als je bedoelt, dat de dopjes voor gehoorbescherming moeten dienen. Je vraag laat zich namelijk niet zo duidelijk lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze site staan er genoeg, kijk en vergelijk:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik al tijden de Creative oordopjes, die zijn niet zo duur en geven een heel mooi geluid, lekkere diepe bass en mooi zuiver hoog.
Hier: http://www.kieskeurig.nl/koptelefoon/creative/ep-830/reviews/279566/

Wel even een uur of 30 laten inspelen, in het begin geven ze heel weinig bass, na een paar uur hard muziek afspelen (je hebt er ook speciale audiobestanden voor, een zogenaamde pink noise, kun je hier http://www.burninwave.com/#pinknoise downloaden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geluid wordt door ieder oor anders ervaren. Wat ik mooi vind klinken vind jij misschien niet zo best. Ik vind in-ear dopjes irritant en lang niet zo een goed geluid geven als een goede koptelefoon. Een verbasend goede koptelefoon voor weinig is de Sennheiser PX-100. Zit lekker en geeft een fraai geluid met volle bas. PX-200 mag er ook wezen maar weer ietsje duurder.