Kan je de geiten keutels opruimen met een bladzuiger (bladblazer die ook kan zuigen)?

Het kost enorm veel tijd om alle geitenkeutels op te vegen. Bij de welkoop hebben ze een bladzuiger te koop. Weet iemand of het lukt om de geitenkeutels hiermee op te zuigen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dieren
2.6K
paulus811
3 jaar geleden
Ik zou daar eerder een alleszuiger van bijvoorbeeld Karcher voor kopen. Een bladblazer/zuiger maalt hetgeen wordt opgezogen en dat wordt bij keutels die niet helemaal droog zijn een smurrie in het maalgedeelte.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oké goede, bedankt!

Antwoorden (1)

Hang een beetje af van het merk en dus het vermogen. Ik zou eerst eens zo'n ding huren om het te proberen voor je er een aanschaft.
Dankzij het krachtige aanzuigvermogen en het ingebouwde hakmechanisme zuigt de McCulloch benzine bladzuiger/-blazer GBV325 snel grote hoeveelheden droog materiaal op en hakt hij het kort en klein. Daarbij wordt het volume van het afval kleiner tot een verhouding van 1:10. Het ontstane fijngesneden materiaal wordt na gedane arbeid afgevoerd of als mulchmateriaal gebruikt.
Met zijn gewicht van slechts 4,25 kg is het multitalent van McCulloch gemakkelijk te hanteren. Nog gemakkelijker gaat het met de meegeleverde draagriem. De benzinemotor heeft een geluidsonwikkeling van 96,7 dB (A). Bij de werkzaamheden moet je gehoorbescherming bij de hand hebben.
Toegevoegd op 23 mei 2020 07:58: bron, tekst