Ik heb een parkiet en die is de laatste keer zo betreurt wat moet ik doen?

Vroeger had ik meerdere vogels . mijn parkiet (pino) bleek een soort vogelverkering te hebben gehad met een andere parkiet sisi . Sisi ging vorig jaar dood en dus was ik benieuwd of pino verdrietig was om sisi of omdat hij dat lijkt want hij is heel onsportief en rustig omdat hij al zo'n 5 a 6 jaar oud is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

vogels hebben moeite met alleen zijn. nu zijn vriendinnetje er niet meer is, kun je het beste proberen, om hem het gevoel te geven, dat er toch nog andere vogels in de buurt zijn door voor geluiden te zorgen, als jij er niet bent. hou bijv de radio aan, op het moment dat je de deur uit gaat.
12 jaar geleden
Parkieten, alle papegaaien en papegaaiachtigen zijn groepsdieren in de natuur, die 1 partner voor het leven uitkiezen. Je kunt ze in gevangenschap alleen houden, maar dan wel van zeer jongs af aan en dan moet je ook heel veel tijd aan de vogel besteden, uren per dag.
Jouw vogel is dat niet gewend, is dus ook niet op mensen gericht en is eenzaam.

Iemand anders op GV heeft bij een mannetje alleen een vrouwtje gezet, en dat ging fout. Het vrouwtje viel het mannetje aan. Haar is nu aangeraden, om er een mannetje bij te zetten.
Misschien is dat ook een idee voor jou?

Jouw parkiet is trouwens niet oud. Parkieten kunnen bij een goede verzorging, tussen de 15 en 20 jaar worden.