vindt een poes de weg als ze nog nooit buiten is geweest en niet van huis uit is weggelopen?

Mijn poes diva 10 mnd is onderweg naar dierenarts (voor sterilisatie) uit het reismandje ontsnapt. De dierenarts woont op de hoek van onze straat, dus ben er lopend heen gegaan.
Halverwege brak ze door het hekje heen en rende ze bij mensen aan de andere kant van de straat achterom.
Ze is 1 keer bij ons huis heel even buiten geweest, maar omdat ze dus niet vanuit ons huis is weggelopen maar halverwege onze straat weet ik niet of ze weet waar ze moet zijn. Om het allemaal nog erger te maken is ze gisteravond ook nog krols geworden.Ze is pas 6u weg, maar wil toch weten of er een kans is dat ze de weg weet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

een binnenpoes die ontsnapt, heeft geen enkel referentiekader, dus daar zal jij voor moeten zorgen.
strooi grit uit de kattenbak rond je huis, liefst gebruikt.
liggen er wat drolletjes in de bak?
prima, naar buiten ermee.
hiermee bereik je normaal gezien dat als de kat in de buurt is en haar eigen geur ruikt, ze in de buurt zal blijven, zodat je haar makkelijker terug kan vinden.

de krolsheid is wel een kink in de kabel.
naast het strooien van grit, zou ik ook niet te lang wachten met flyers verspreiden in je buurt.
hopelijk is je meisje snel weer terug!
Rieneke1
13 jaar geleden
met 10 maanden wel. Dan heeft ze vast naar buiten gekeken en de wereld om zich heen bekeken. Een kat ruikt zijn baas je ook, en heeft een goede intuïete. Dus je kat komt wel terug, het is een nachtdier en is het liefst buiten, dus 6 uur valt nog mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en nee je kunt hem gaan zoeken maar dat zou ik niet doen hij vind meestal wel de weg