Welk insect is dit, ze komen bij ons uit de grond en zijn ongeveer 6mm lang?

Ze komen bij ons uit de grond en zijn ongeveer 6mm lang
Enig idee wat voor een insect dit is?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dieren
1.6K

Antwoorden (1)

Het is niet heel goed te zien, maar het zouden wel eens Spinnendoders kunnen zijn. Een wespensoort die (zoals de naam al zegt) op spinnen jaagt.

Wil je het zeker en precies weten wat het is, probeer dan een ervan op een neutrale ondergrond te fotograferen zodat zichtbaar wordt hoe de poten, de vleugels en de antennes eruit zien.
. . .
Misschien zijn het anders Zandbijen.
Toegevoegd op 06 april 2020 18:19: tekst