onze boxer heeft 2 balletjes aan de zijkant van de snuit van onze hond?

alle honden hebben dat, links en rechts naast de snuit, op de kaak, zitten 2 hobbeltjes en onze hond heeft er 1 langere haar op, waar dienen deze bobbels voor en hoe heten ze?

Toegevoegd na 12 uur:
Weet niemand het? Ik ben zo nieuwsgierig nu, op google krijg ik echt niks!!

Toegevoegd na 13 uur:
Bij de 2e foto links, schuin boven de mondhoek/wang en zal er nog eentje bijdoen van een boxer pup, die is heel duidelijk...

Toegevoegd na 13 uur:
de boxerpup op de foto heeft die "bobbel"erg groot

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Inderdaad,honden hebben snorharen en tastharen. Meestal worden die ter weerszijden van de neus,zonder bobbeltje,de snorharen genoemd,en die mét bobbetje de tastharen.Bobbeltjes zijn heel normaal dus!Een naam heb ik er niet voor kunnen vinden.Wie weet lukt me dat nog...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, dit is al meer dan ik kon vinden :-) Omdat het zo'n bultje op zichzelf is en mijn dochter ook regelmatig vraagt of Diva een "pukkel" heeft wil ik graag weten hoe het heet om dat dan te kunnen verwoorden. Maar idd heel logisch wat jij zegt!

Andere antwoorden (1)

Ik vind het een leuke vraag maar hoe lang ik ook naar mijn boxer kijk, des te minder begrijp ik wat je bedoelt.
Ik denk dat je misschien de "snor"haren bedoelt die vaak op een wat verdikte huidhobbeltje zitten ?
Die haren zitten verspreid over het hele gezicht, rond de snoet, boven de ogen en aan de zijkanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er nog een foto bijgedaan, daar is de bult duidelijker te zien, leuk, jij ook besmet met het boxervirus?