Laat een hond die "vals" is zich dekken?

met vals bedoel ik eigenlijk een hond die onzeker is en dan bijt gebaren maakt. En laten dekken door bijv een dekreu

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jodyenboyke
9 jaar geleden
Kan je iets duidelijker zijn? Bijten of happen naar een andere hond is in principe natuurlijk hondentaal en als de hond niet gedekt wil worden om wat voor reden dan ook, zal ze de reu afwijzen. De teef laat zich alleen dekken tussen de 8ste en 10de dag van haar loopsheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou een valse hond wel een goed moeder figuur zijn?
Zou ze de pups toelaten bij haar te drinken, zou ze wel een goed voorbeeld voor hen kunnen zijn? Dit zal je je ook moeten afvragen...

Antwoorden (1)

Je geeft niet genoeg info om echt direct antwoord te geven... Maar waarom zou je dat in willen. Vergeet niet dat (afgezien van erfelijkheid in gedrag/karakter/aard) pups veel van hun gedrag in het nest leren door bij de moeder af te kijken. Een onzekere moeder is voor een pup net als voor een mensenkind niet bepaald een ideale basis vwb opvoeding.

Toegevoegd na 5 minuten:
Niet dat ik je wil aanvallen of zo, maar nog afgezien van de invloed op pups, al aan de invloed op haar van hormonen en moederinstinct gedacht? Misschien zou je beter eerst aan haar gedrag/zelfvertrouwen kunnen werken, voordat je serieus na gaat denken over dekkingen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Dit is een superbest antwoord. Met een teef die onprettige karaktereigenschappen heeft moet je geen nest willen. Plus
jodyenboyke
9 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal mee eens!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ en een goed opgevoede hond hoort geen bijtgebaren te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar. Maar voordat de hond (goed opgevoed of niet) bijtgebaren maakt heeft hij wel al op andere manieren duidelijk proberen te maken dat hij niet op zijn gemak is. Denk aan weglopen, nerveuze likjes aan de lippen, verstarren... Kijk eens wat vooraf gaat aan het bijtgebaar en je zult zien dat de hond eerst op andere manieren probeert te waarschuwen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@swifferchick, dat is waar, de hond kan ook aangeven dat zij zich niet jofel voelt. Je moet vaak zoeken en aftasten bij dieren.