Hoe haal ik vlooien eitjes uit mijn kittens vacht?

Mijn kitten van 9 weekjes heeft allemaal vlooien eieren in de vacht. Hoe kan ik ze weg krijgen?? Moet hij in bad? Of met een vlooien kam? Helppp

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Je kan je kitten ook tegen vlooien laten inenten bij de dierenarts. Ik doe dit bij mijn katten nu een jaar of 4, geen vlo meer gehad. Neten weghalen met een vlooienkam.

Antwoorden (1)

Met een vlooienkammetje kan je de eitjes er als het goed is uitkammen. Ik zou de kitten voor de zekerheid ook behandelen met een vlooienpipetje. Deze is te halen bij een dierenspeciaalzaak, hier kunnen ze je ook goed informeren omdat het nog maar een kleine kitten is...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Rieneke1
5 jaar geleden
Zo'n jong diertje moet je ontvlooien met de juiste middelen, en de dierenarts is daarvoor het aangewezen adres. En idd is het kitten veel te vroeg uit het nest gehaald. Behandel de vlooien adequaat, want kittens kunnen sterven aan bloedarmoede door vlooien.