Waarom eten kippen af en toe een veertje?

Mijn kippen zie ik soms een veertje eten. Waarom doen ze dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

mijn tante heeft heel lang kippen gehouden en als ik mij goed herinner doen ze het om de leg te bevorderen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk om de maag te reinigen, katten doen dat door gras te eten.

Toegevoegd na 6 minuten:
Loenie, ik heb wel een leuke site voor je gevonden.
Maar over veren eten niks kunnen vinden, ik heb het ze ook nog nooit zien doen.

http://www.schutters.net/kippen/faq.html#kerstbomen in de ren moet leggen, hierdoor zouden de kippen in plaats van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit kalk in en dat is goed voor de eieren. Zo zijn ze stevig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dat lijkt me plausibel, +
dat doen ze dat het kuikentje in het ei al wat veertjes heeft als het geboren wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
nou ja ;))