Krokodillen leggen eieren.
Krokodillen zijn reptielen en reptielen leggen eieren, dus ook slangen, hagedissen enz. leggen eieren.
Toegevoegd op 06 april 2020 11:44: tekst
4 jaar geleden
Zoogdieren leggen ook eieren. Het zijn er misschien wel een stuk minder, maar ze zijn er wel. Er zijn namelijk twee soorten zoogdieren die eieren leggen. Dat zijn volgelbekdieren en de mierenegel. Laatstgenoemde komt voor in habitats in Australië, Tasmanië en Nieuw-Guinea. Omdat hij eieren legt heeft hij natuurlijk ook een kortere draagtijd, namelijk 18 dagen. Het vogelbekdier komt uit Tasmanië en Oost-Australië. Het zijn dus niet zoogdieren die je overal zomaar tegen zou kunnen komen. Dus de kans dat je een ei vindt van een vogelbekdier of een mierenegel is wel heel erg klein.

Alle andere zoogdieren leggen dus geen eieren.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Klopt mooie groep! +
ja dat zijn bijvoorbeeld heel veel reptielen zoals slangen en natuurlijk het https://nl.wikipedia.org/wiki/Vogelbekdier
4 jaar geleden
Amfibieën; de meeste zijn levendbarend, maar een aantal legt eieren.

Zoogdieren; alle zijn levendbarend, behalve het vogelbekdier en de mierenegel.

Vissen; ongeveer 98% legt eieren. Levendbarende zijn zeldzaam.

Reptielen; de meeste leggen eieren en een kleine groep is levendbarend.

https://www.nationalgeographic.nl/dieren/bevallen-het-dierenrijk-eieren-leggen-levend-baren
Voor voorbeelden binnen elke groep.
Omdat sommigen toch een specifiek soort willen weten:
Een reptiel die bijvoorbeeld eieren legt: Schildpad
De meeste vissen doen dit sowieso, maar een voorbeeld: Kabeljauw
Een amfibie die ook eieren legt en niet genoemd is: Salamander

Nogmaals in de link meer duidelijkheid.
Toegevoegd op 06 april 2020 13:35: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
De bedoeling van deze vraag is natuurlijk dat in het antwoord staat wélke dieren dat zijn. Vogelbekdier en mierenegel zijn al vermeld in een eerder antwoord.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het zou best kunnen Amadea dat de vraag bedoeld is, zoals jij deze interpreteert.
Ik interpreteer de vraag anders, omdat de vogels genoemd worden als een groep.
Vogels zijn één van de vijf in de lijst van gewervelde dieren.
Daarom heb ik de andere vier groepen uit de lijst aangehaald.
Alleen bij de zoogdieren zijn er twee expliciet erkend.
Bij amfibieën, reptielen en vissen kun je blijven opsommen.
Dan hebben we het nog niet gehad over de ongewervelde dieren.