na de verbouwing moest ik de kattenbak verplaatsen nu gebruikt ze de bak niet meer, wat nu?

Toegevoegd na 2 minuten:
de kat is al een jaar of 14 en wat ziekelijk maar kakt nog als een kitten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (3)

Zet haar er een paar keer op, meestal helpt dat wel.
Ik heb trouwens bij mijn vorige kat een keer gemerkt dat hij meer probleem had de bak te "vinden 'als hij maar weinig verplaatst was van de oude plek, dan wanneer hij verder verplaatst was
11 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk de bak keurig ontsmet en geurloos op de nieuwe plaats afgeleverd. Voor een kat van 14 jaar kan dat wel eens een brug te ver zijn. De bak wordt niet meer op geur gevonden, wat voor een kat van die leeftijd essentieel is.
Het kan zijn dat de kat een beetje aan het dementeren is en dus de weg kwijt is in de nieuwe opstelling.
Breng de kat een aantal malen naar de nieuwe plaats toe en zorg dat er voorlopig wat geur aan de bak blijft hangen. Schep een beetje vuil grit over als je hem helemaal wilt verschonen. Daarnaast moet je de plaats waar hij zijn behoefte heeft gedaan goed ontsmetten en geurvrij maken, anders blijft hij in de fout gaan.
Je weet vanzelf dat de bak niet bij water- en voerplaats mag staan. Als je dat te dicht bij elkaar zet is het voor een kat ook niet aangenaam.
Ivana
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteraard weer een dikke +
Mijn kat gaat op de bak als ik er wat valeriaan in druppel. Ook chloor vindt ze erg lekker ruiken. Op die manier maak je de bak misschien wat aantrekkelijker. Dan kan je kat op haar neus af gaan om de bak te vinden.