Kan een kat leven van insecten?

Ik ben zelf vegetarier. Ik zou mijn kat liever geen vlees geven, maar dat heeft hij natuurlijk wel nodig. Daarom zoek ik naar een goede tussenweg. Insecten lijken mij milieu- en diervriendelijker en bovendien natuurlijker voedsel voor katten dan rund of lam. Maar kan een kat uit insecten alles halen wat hij nodig heeft? En hoe kom ik aan een dagelijkse portie insectenvlees?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zitten heel veel goede eiwitten in insecten, maar dat zou eerder een aanvulling zijn dan een vervanging van het huidige dieet. De mens zou in ieder geval gezonder af zijn als we insecten op het menu hadden staan.

Van insecten alleen kunnen katten niet leven, ook is het onmogelijk om de dagelijkse hoeveelheid bij elkaar te krijgen. Dat jij vegetariër bent is prima, maar je kan het echt je katten niet aandoen geen vlees meer te eten. Het zijn carnivoren! Sinds kort is er een nieuw biologisch diervoer verkrijgbaar bij de dierenarts van Specific, groene verpakking. Uitstekende voeding met biologisch vlees. Het is net nieuw, dus wellicht zal je dierenarts het moeten bestellen voor je. Zover ik weet is het vooralsnog alleen zacht voer. Ook Sanypet is een goed alternatief, het merk gebruikt strikt GEEN vlees uit de bioindustrie. Sanypet heeft zowel zacht voer als brokken. Sanypet heeft tot nog toe alleen 'dieetvoeders', maar je kan prima aan gezonde katten de hypoallergeen-lijn geven bijvoorbeeld. Toegevoegd na 8 minuten: Bij een strikt insectendieet zou je kat trouwens teveel eiwitten binnen krijgen, wat belastend is voor de nieren. Bovendien zouden er onnoemlijk veel andere tekorten ontstaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100