Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er met deze vis aan de hand?

Een van de vissen in de vijver ligt constant op zijn zij. Wel zie ik dat hij nog ademhaalt. Ik heb hem voorzicht met een takje aangeraakt en hij begon langzaam een paar kleine rondjes te zwemmen voordat hij weer terug in dezelfde houding ging. Nu zijn de vissen in onze vijver al redelijk oud.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Dieren
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat uw vis een zwemblaasprobleem heeft. Een oorzaak hiervoor is lastig te vinden, vaak komen vissenziekten door stress. Daardoor kan het immuunsysteem niet meer optimaal werken en kunnen infecties ontstaan. Het is belangrijk om snel het water te verversen en evt. uw waterwaarden te testen. Voor meer informatie kunt u op de site van Discus kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Apart zetten voordat hij aangevallen of aangevreten wordt door de andere vissen.
Vissen die zo liggen zijn aan het einde van hun latijn - einde verhaal.
Zij lijden tot zij sterven.

In de bron vond ik een tip om hem uit zijn lijden te helpen.
*Met kruidnagel olie kun je de vis als het ware onder narcose brengen en als je te veel van de olie gebruikt dan zal de vis stoppen met ademhalen.*
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding