Mijn hond is als de dood voor onweer hoe help ik haar van de angst af

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je kunt het proberen met een ballon die je vult met water laat de hond spelen met de ballon tot die knapt telkens doe je minder water in de ballon zodat de knal harder gaat tot er op het laatst geen water meer in zit zo leert hij spelenderwijs dat knallen geen angstige dingen zijn je moet wel veel geduld hebben gaat niet in 1 dag maar eerder een paar maanden succes

zo min mogelijk een ding van maken. gaat het onweren negeer de hond dan. ben je buiten doe dan net alsof het heel leuk is. maar negeer het zodra je thuis komt. hoe meer aandacht je eraan geeft hoe erger het word. je kan bij de dierenarts pilletjes halen waar hij rustig van word die je dan kan geven met onweer of nieuwjaar. maar verder altijd blijven negeren. is je hond boven de 2 komt hij er ook niet meer over heen. eerlijk is eerlijk leuk is het ook niet.

Dat is een oerangst, en zal heel moeilijk zijn vanaf te brengen.

je hebt cd's met onweergeluiden, die speel je regelmatog af. eerst zacht, en geleidelijk steeds harder. zo treedt gewenning op. geef liever geen kalmerende pilletjes: sommige leggen de spieren lam, maar verhogen de gevoeligheid voor geluiden. kan je je voorstellen hoe dat voor de hond kan zijn :(

Dit is erg lastig. Geen aandacht geven en negeren wil in de meeste gevallen wel helpen op een dusdanige manier dat het leefbaar wordt. Werkt dit niet en schiet je hond elke keer in de stress, dan zou ik een bezoekje wagen aan je dierenarts. Er zijn hier, bij goed gebruik, middeltjes voor die de hond wat rustiger maken. Bij oud en nieuw moet je al in november beginnen met deze middeltjes willen ze effect hebben.

Probeer zijn negatieve reactie voor onweer om te zetten in een positieve.Als het begint te onweren pak je bv een speeltje en gaat met hem spelen,of je geeft hem iets lekkers.Als het niet te hard onweert ga je b.v.een wandelingetje maken.Het is belangrijk dat jijzelf niet bang bent voor onweer want dat voelt de hond aan.Je moet hem nooit troosten want dan wordt zijn angst alleen maar bevestigd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100