je kunt het proberen met een ballon die je vult met water laat de hond spelen met de ballon tot die knapt telkens doe je minder water in de ballon zodat de knal harder gaat tot er op het laatst geen water meer in zit
zo leert hij spelenderwijs dat knallen geen angstige dingen zijn
je moet wel veel geduld hebben gaat niet in 1 dag maar eerder een paar maanden
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

zo min mogelijk een ding van maken. gaat het onweren negeer de hond dan. ben je buiten doe dan net alsof het heel leuk is. maar negeer het zodra je thuis komt. hoe meer aandacht je eraan geeft hoe erger het word.
je kan bij de dierenarts pilletjes halen waar hij rustig van word die je dan kan geven met onweer of nieuwjaar. maar verder altijd blijven negeren. is je hond boven de 2 komt hij er ook niet meer over heen. eerlijk is eerlijk leuk is het ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Klopt Bailey, zo handelen wij ook met onze honden en die aanpak lijkt goed te werken. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ik reageerde ook nooit op onweer of vuurwerk.
Al jij schrikkerig gaat doen, neemt de hond dat van je over het werkt echt +1
Dat is een oerangst, en zal heel moeilijk zijn vanaf te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt cd's met onweergeluiden, die speel je regelmatog af.
eerst zacht, en geleidelijk steeds harder.
zo treedt gewenning op.

geef liever geen kalmerende pilletjes: sommige leggen de spieren lam, maar verhogen de gevoeligheid voor geluiden.
kan je je voorstellen hoe dat voor de hond kan zijn :(
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet die cd nooi kopen om je hond af te leren bang te zijn voor iets. elke dierenarts raad dit af. -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet ik ik heb een c.d met vuurwerk geluiden als ik die opzet zit ze onder de bank voor een week
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@derkbosch , ja mijn hond ook, onweer, vuurwerk, straaljagers, hij ligt gelijk onder het buro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;) onder de bank past hij niet
Rieneke1
14 jaar geleden
oh, dat wist ik niet!!
had er over gelezen, dat het zou werken..
reageren ze ook zo bang als je fluisterzacht begint?
heb blijkbaar meer verstand van katten ;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@rieneke nee het is echt niet goed die cd. als je hem heb gebruik hem dan als bril om naar de zon te kijken of gooi hem weg haha ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totaal niet mee eens . Mijn eigen honden zijn overigens nooit bang voor onweer , maar ik ken een hond die door langzaam wennen aan de CD helemaal van de angst is afgekomen . Let wel , dat kost heel veel tijd en geduld !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat met die pilletjes heb je helemaal gelijk in; ik hoorde later, toen ik ze al gegeven had, dat ze in half verlamde toestand eigenlijk nog meer lijden dan zonder pilletjes. Bij mijn honden is er ook echt niets aan te doen. Eentje gaat al stresshijgen als het gaat waaien, voor het geval dat het dan ook gaat onweren. Ze gaat dan aan een kledingkast krabben tot ze hem openheeft en verstopt zich tussen de kleding.
Dit is erg lastig. Geen aandacht geven en negeren wil in de meeste gevallen wel helpen op een dusdanige manier dat het leefbaar wordt. Werkt dit niet en schiet je hond elke keer in de stress, dan zou ik een bezoekje wagen aan je dierenarts. Er zijn hier, bij goed gebruik, middeltjes voor die de hond wat rustiger maken. Bij oud en nieuw moet je al in november beginnen met deze middeltjes willen ze effect hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer zijn negatieve reactie voor onweer om te zetten in een positieve.Als het begint te onweren pak je bv een speeltje en gaat met hem spelen,of je geeft hem iets lekkers.Als het niet te hard onweert ga je b.v.een wandelingetje maken.Het is belangrijk dat jijzelf niet bang bent voor onweer want dat voelt de hond aan.Je moet hem nooit troosten want dan wordt zijn angst alleen maar bevestigd.