Mijn agaponisen bijt opeens wat nu ?

Ik heb 2 agaponisen een popje en mannetje het popje is in de 5 maanden en het mannetje is 1 jaartje , ik heb ze vorige week vrijdag opgehaald de eerste dagen gingen super ze sprongen op men hand en zaten graag op men schouder ( ze mogen elke dag uit de kooi ) maar in 2 dagen zijn ze opeens helemaal veranderd mijn popje springt niet meer op men hand en hapt naar mijn handen als ik dichter kom ze probeert elke keer te bijten en maakt daarna zo een beetje een klikkend geluid ( heb gelezen dat dit niet goed is ) en ze zijn allebij opeens heel schuw en bang ,omdat we bang zijn dat ze echt gaan bijten ( wat al ies een klein beetje is gebeurt ) trekken we onze hand terug als ze proberen te bijten . En ik weet dat dit niet goed is maar ik weet niet wat ik anders moet doen .Ik weet niet waarom dit opeens zo kan veranderen weet iemand hier een oorzaak van ? En hoe kan ik dit zo snel mogelijk stoppen ik lees dat een stokje of een handschoen kan helpen of beter een plantenspuit ? Heeft iemand tips ? Laat ze zeker weten . ( ze zijn allebij gekortwiekt )
Graag veel antwoorden Xx

8 maanden geleden
in: Vogels
1.1K
Castle
8 maanden geleden
Kijk hier eens of het helpt: https://allesoverdeagapornis.jouwweb.nl/bijten-afleren
Kato_1
8 maanden geleden
Ik heb heel deze pagina gelezen wij straffen de vogel nu met nee te zeggen en een tik op de bek maar in deze link staat er dat de tik overbodig is . Wat hier ook in staat is dat je nee moet zeggen en dan op een andere plaats te zetten maar onze vogel bijt in onze handen en vingers dus is het niet mogelijk om ze op een andere plek te zetten ;)
Kato_1
8 maanden geleden
We hebben de aga’s nog een tweede keer gepakt en het ging veel beter het was eindelijk terug mogelijk om ons popje te pakken maar ze heeft wel nog een keer gebeten en dan weer dat klik geluid we zijden duidelijk nee en gaven haar een tik op haar bek , is dit een goeie straf methode en moeten we hier mee doorgaan of tog beter een andere ?
Castle
8 maanden geleden
Normaal leert een vogel niet met straffen. Je moet het goede belonen en het foute 'negeren'. Je moet ook accepteren als een vogel niet bij je wilt komen. Ik heb zelf 6 vogels waarvan er één alleen in de buurt wil komen en nooit op de schouder komt. Dit kun je niet dwingen. Vogels opvoeden kost enorm veel geduld en moeite.
SingingCoyote13
8 maanden geleden
ik heb ergens gelezen dat je nooit een vogel,papegaai (hard) op de snavel moet tikken als ie iets fout doet, dat werkt averechts. over zachtjes een tik geven weet ik niet. je kan ze misschien afleiden met een tros gierst en die in de kooi hangen om de andere dag, dat geeft de vogels misschien meer vertrouwen in je, als dat een oorzaak is.

Geef als eerste antwoord