Mijn kanaries hebben telkens nestjes met onbevruchte eitjes. Wie weet wat hier mis gaat?

Al drie keer achter elkaar heeft het popje van mijn kanaries 2,5 week zitten broeden op eitjes die niet uitkwamen. Wie heeft een idee over wat hier mis gaat?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Vogels
1.3K
MasterSword
3 jaar geleden
Er zit zeker geen mannetje bij, of het mannetje krijgt geen toestemming van de vrouwtjes.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dan zal het laatste het geval zijn, want het is zeker een mannetje en een popje.

Antwoorden (1)

Een andere man moet je er op zetten: dan komt je erachter of het aan de man of de pop ligt. Een van de twee doet het gewoon niet of de combinatie wil niet. Het beste is om hier wel mee te wachten omdat het broedseizoen is afgelopen en anders krijg je te late vogels die niet meer door de rui komen waardoor ze steeds later broedrijp zijn.