Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik broedeieren warm houden als ik ze ophaal met het openbaar vervoer?

Hallo,

Ik ga waarschijnlijk volgende week broedeieren ophalen van een eend. Alleen heb ik misschien geen vervoer. Dus dan zou ik met het openbaar vervoer moeten maar dan duurt het gelijk 2 uur. Is dit erg voor een broedei? En hoe houd ik hem warm? Thuis gaat hij meteen de broedmachine in, maar maakt het eigenlijk wel uit als hij te lang niet warm is. Mij lijkt het van wel. Wat is de beste manier om het warm te houden? Groetjes Mae.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Vogels
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Leg twee of drie koelelementen in een grote pan warm water en houdt de temperatuur op ca 37 - 38 graden (thermometer gebruiken). Laat ze in het water liggen (minimaal drie uur) tot je de eieren gaat halen. Neem dan een koelbox mee en leg daar de warme elementen in. Neem ook een of twee eierdozen mee om de eieren goed in te kunnen neerzetten. Zo moet het lukken, dat de eieren niet te veel afkoelen.
Eventueel dat de de koelbox aan de binnenkant nog extra bekleed met wat noppenfolie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Nog een tip als je dit uit gaat voeren: zorg dat ook de koelbox zelf en de noppenfolie op temperatuur is. Dan hoeven de koelelementen geen energie te verspillen aan het opwarmen van dat materiaal.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding