Welke soort vogel is dit?

Sinds enkele weken zit deze vogel in het park van mijn gemeente, de vogel is niet bang en je kan heel dicht bij komen, komt vaak vanzelf dichter naar je toe. We denken dus dat hij ergens ontsnapt is. Iemand enig idee welk soort dit is?

Picture for question
3 jaar geleden
in: Vogels
1.9K

Het beste antwoord

Hij lijkt sprekend op een IBIS en moet dus ergens zijn uitgebroken. vreemd genoeg kennen we een zwarte ibis, een rode ibis, een witte ibis en de Australische witte ibis, maar geen van deze vogels hebben de grijzige voorkant van dit exemplaar.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
FVH
3 jaar geleden
Dank je wel, ik heb Ibis eens opgezocht en het is een Hadada-ibis! Zal inderdaad ontsnapt zijn dan.