Plast de hond in huis als je er bij bent?
Dan kan je ervoor zorgen dat als je hond neigt te gaan plassen je hond mee naar buiten te nemen op het moment dat hij moet plassen.
Doet hij het dan buiten,de hond belonen.
Belonen hoeft niet met grote koekjes,een klein stukje is voldoende.
Met je stem kom je ook heel ver,laat hem met je enthousiaste stem horen dat je blij met hem bent en dat je dit gedrag goed keurt.

Houd dit een tijd vol,je zal merken dat je hond naar buiten wil om te plassen omdat hij weet dat de baar (jij dus) dit goed keurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een pub is het gewoon dat deze binnen plast en poept. Het beste is dan een krant neerleggen waarop hij/zij haar behoefte kan doen. De krant kan je dan langzaam verschuiven richting (buiten)deur.
Bij een oudere hond kan het zijn dat deze incontinent is. Een bezoek aan een dierenarts kan oplossing bieden.
Een volwassen hond kan, zeker wanneer het huis groot is, in dat gedeelte van het huis plassen wanneer hij/zij daar eigenlijk niet mag komen. Het beste kan je dit voorkomen door er voor te zorgen dat hij/zij echt niet in dat gedeelte komt. De oorzaak hiervan kan domeinafbakening zijn. Ook kan een volwassen hond een blaas probleem hebben ook dan is een bezoek aan de dierenarts nodig.

Geef even meer gegevens over het plasgedrag van je hond.

Toegevoegd na 1 uur:
Pub Ik bedoel natuurlijk pup
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minimaal 5x per dag uitlaten.
mijn hond, vanaf pupje, liet ik echt veel uit
dat hielp met onverwachte plaspartijen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel: zindelijk maken. Dit doe je door hem erop te wijzen, wanneer hij weer eens in huis heeft geplast, dat dat niet mag. Met zijn nekvel boven zijn plas houden en bijvoorbeeld belonen wanneer ie dat buiten doet. Na een tijdje begint ie dat wel te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Een pup, op wat voor manier dan ook bestraffen als hij in huis plast, is het domste wat je kunt doen.
Een pup kan pas zindelijk zijn, als je hem dat op een goede manier hebt aangeleerd.
Je haalt een baby ook niet met zijn neus door de luiers.
Als hij geplast heeft, ben jij te laat geweest met uitlaten. Een pup bevuilt zijn eigen territorium niet als hij van een goede hygiënische fokker komt. Zet hem in een bench. Een heel huis is voorlopig te veel territorium, dat begrijpt hij echt nog niet.
Als zijn hersenen de sluitspier nog niet aansturen, kan hij het echt niet helpen. Tijd en toewijding doen wonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1
helemaal fout om de hond ervoor te straffen
een hond moet het leren , maar niet zo..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
middeleeuwse praktijken!!! een dikke min
Laat de hond regelmatig uit en maak dan een wandeling van minimaal 15 minuten totdat de blaas van de hond leeg is en dus niet meer binnen plast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mocht ie nu op dezelfde plek plassen steeds, dan wat schoonmaken uiteraard en wat peper erop strooien.
en meteen naar buiten doen en zeggen dat ie daar moet plassen en altijd bekrachtigen!!!
zelf ben ik een voorstander van vrolijk, enthousiast doen en een megaaaaaaaaaa knuffel en pakkerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je geeft te weinig info, leeftijd hond , zindelijkheid, teef of reu, zijn er meerdere honden of huisdieren aanwezig (jaloezie)
maar wanneer het een teef betrefd die kan goed lang haar plas ophouden, is het een pup dan zal je haar vaak
(om het uur) uit moeten laten en goed kijken naar het gedrag,
op een gegeven moment herken je het plas gedrag en zie je wanneer ze moet plassen,
dan gelijk naar buiten en dan goed belonen met een hoge stem en of kleine stukjes kaas dat doet wonderen.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Regelmatig effe buiten laten om z'n behoefte te kunnen laten doen. daarna beloon je effe met n koekje.
wanneer er bepaalde plaatsen in huis zijn die uje zeker wil bescjhermen tegen urine schade,dan kan je daarvoor een spray kopen om de desbetreffende plaatsen in te spuiten zoals bv tapijten,gordijnen..enz
bij het betrappen van je hond terwijl hij urine loost in huis, dan laat je m weten dat je boos bent en houdt dat dan ook n tijdje vol.

veel succes , en doe het in liefde. ;)
Bronnen: