Kunnen Duitse herders makkelijk alleen blijven? Niet lang, maar een uur of 4.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (5)

ja moet kunnen maar elke hond is anders. over het algeen zijn het geen zenuwachtige honden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe wel,maar dat heeft niets met het ras te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is wel verschil in het ras, wat betreft alleen laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ben ik niet met je eens,een hond is een hond of het nu klein of groot of wat voor ras het ook is,het is aan te leren om de hond alleen te kunnen laten zonder dat de hond blaft,huilt of dingen kapot maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn ouders hebben na jaren retrievers te hebben gehad, nu een duitse pincher. Een heel ander karakter. Deze honden staan erom bekend, dat ze niet lang alleen gelaten kunnen worden. In praktijk blijkt dat ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook verschillende rassen gehad,maar het alleen laten was nooit een probleem,je kunt dit de honden aanleren.
Zelf heb 1 er twee.
Je kan 4 uur wel weg zijn hoor, maar vergeet niet dat ze drie keer per dag een 1 uur moet worden uitgelaten!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke hond, welke soort dan ook, moet geleerd worden om alleen te kunnen zijn. Liefst van pup af aan, dat is het makkelijkste.
Als je herder dat niet is gewend, dan kan je hem niet opeens 4 uur alleen laten, dat moet je heel langzaamaan opbouwend trainen met hem.
Is hij dat eenmaal gewend, dan kan een herder dat zeker, die van mij wel en ik ken vele anderen, die er ook geen probleem mee hebben. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ploes eejn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is dat Wendy!
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie :-)
EUC..... wat is DIT?????? Met die vinger?????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke vinger?? dit is Macula uit de aapjesheul. hij kan zijn vinger niet buigen vanwege een operatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooooooooooooooooookeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjjjjjjj.............
het ene hondenras heeft meer de neiging om zich aan een baas te hechten dan het andere.

voor elke hond geldt.... alleen zijn moeten ze leren, en het is elke hond ook te leren.
dit is erg belangrijk, omdat in de natuurlijk een roedel een hond niet verlaat.

de hond zal dus moeten leren dat het tijdelijk is, en de wereld niet vergaat als ie alleen thuis is (je meubels ook niet als je het goed doet)

dus voor welke hond dan ook. als het ban jongs af aan netjes is opgebouwd dan kan ook een (duitse) herder 4 uurtjes alleen zijn.

men is ook weleens 4 uur op een bovenverdieping en een hond beneden, dus #in principe# (dit gaat vast reacties opleveren?) is hier geen enkel verschil in wat het alleen zijn betreft.
de hond zal zich dan ook zelf moeten vermaken wat waarschijnlijk neerkomt op slapen als er geen gedragsproblemen zijn.

leer het echter wel goed aan, want als een hond niet alleen kan zijn is het veel lastiger om dit er weer uit te krijgen!!