Hoe verzorg ik een landschilpadje?

Wat voor verblijf, wat voor eten, heeft hij veel aandacht nodig?

* een Griekse Landschildpad

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het is niet mogelijk hier antwoord op te geven omdat je dan eerst moet weten welk soort het is, van welk land en welke biotoop. Een ding is zeker, ze vragen veel warmte, alleen daarom kan je ze waarschijnlijk niet buiten houden. Of alleen buiten bij zonnig warm weer. Sommige landschildpadden doen ook nog een winterslaap. Misschien een foto toevoegen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een Griekse landschildpad
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ronnie, zelf heb ik jaren een griekse landschildpad gehad, het was een byzonder leuk dier. Als hij honger had kwam hij vaak naar binnen. Hij zat de hele zomer in onze tuin en in het najaar was hij vaak plotseling weg. Hij had ze eigen ingegraven, en dan was het zoeken waar hij was. Hij ging dan in een kartonnen doos en dan naar zolder, daar was het koel. hij ging dan in een winterslaap. Is het te warm binnen dan blijven ze wakker. Het gevaar is, als het niet koud genoeg is, is hij een beetje wakker maar eet niet! daar kan hij aan dood gaan! Dus of zo koud mogelijk, of warm overwinteren. z e eten veel groen en vruchten. Maar het is net wat ze gewend zijn. Wettelijk mag je ze niet meer in je bezit hebben, maar dat weet je zelf ook wel, denk ik. dit was mijn ervaring. Ik zou wel even verder zoeken op internet, want je weet nu welk soort het is. Groeten

Andere antwoorden (1)

Het zijn planteneters... Kwam het van griekenland?
Het gewone groenvoer, sla enzo, moet toch voldoen hoor... In een ´ren´ op het gras kan heel goed... Nee hoor zijn makkelijke dieren en eisen niet veel aandacht... Je hoeft het niet uit te laten, geen extra (honden)belasting, hoeft niet gecastreerd te worden, wordt niet loops... Blaft de buurt niet wakker...

makkelijk zat...