Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond loopt met de linkerachterpoot achter de rechtervoorpoot. Is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
755
Poet
10 jaar geleden
Honden doen vele dingen die niet normaal zijn. Dat is normaal
Ivana
10 jaar geleden
http://cal.vet.upenn.edu/projects/saortho/chapter_91/91mast.htm#normals

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, zo lopen bijna alle dieren. Als jij kruipt doe je het ook. Er zijn maar een paar dieren (giraffen bijvoorbeeld) die dat niet doen. We noemen dat telgang.
Het komt ook wel eens voor dat een dier telgang heeft terwijl die soort dat niet hoort te hebben. Vroeger waren paarden met telgang in trek bij de adellijke dames omdat je daar makkelijker je evenwicht kunt bewaren als je met je twee benen aan één kant zit. Dat vond men toen zedelijker.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik vrees dat ik de vraag verkeerd begrepen heb.
Werd er bedoeld dat de hond "scheef" loopt? Dat hij a.h.w. steeds naar links kijkt en dus z'n kop iets naar rechts moet draaien om gewoon vooruit te kijken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat dit niet normaal is. Ga met je hond naar de dierenarts. Het kan nl. zijn dat je hond zo loopt omdat hij pijn heeft! Misschien is er iets vergroeit of heeft je hond een blessure of een afknelling van een zenuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding