Mijn hond loopt met de linkerachterpoot achter de rechtervoorpoot. Is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Honden doen vele dingen die niet normaal zijn. Dat is normaal
Ivana
10 jaar geleden
http://cal.vet.upenn.edu/projects/saortho/chapter_91/91mast.htm#normals

Antwoorden (2)

Ja, zo lopen bijna alle dieren. Als jij kruipt doe je het ook. Er zijn maar een paar dieren (giraffen bijvoorbeeld) die dat niet doen. We noemen dat telgang.
Het komt ook wel eens voor dat een dier telgang heeft terwijl die soort dat niet hoort te hebben. Vroeger waren paarden met telgang in trek bij de adellijke dames omdat je daar makkelijker je evenwicht kunt bewaren als je met je twee benen aan één kant zit. Dat vond men toen zedelijker.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik vrees dat ik de vraag verkeerd begrepen heb.
Werd er bedoeld dat de hond "scheef" loopt? Dat hij a.h.w. steeds naar links kijkt en dus z'n kop iets naar rechts moet draaien om gewoon vooruit te kijken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat dit niet normaal is. Ga met je hond naar de dierenarts. Het kan nl. zijn dat je hond zo loopt omdat hij pijn heeft! Misschien is er iets vergroeit of heeft je hond een blessure of een afknelling van een zenuw.