Mijn hond loopt met de linkerachterpoot achter de rechtervoorpoot. Is dat normaal?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, zo lopen bijna alle dieren. Als jij kruipt doe je het ook. Er zijn maar een paar dieren (giraffen bijvoorbeeld) die dat niet doen. We noemen dat telgang. Het komt ook wel eens voor dat een dier telgang heeft terwijl die soort dat niet hoort te hebben. Vroeger waren paarden met telgang in trek bij de adellijke dames omdat je daar makkelijker je evenwicht kunt bewaren als je met je twee benen aan één kant zit. Dat vond men toen zedelijker. Toegevoegd na 4 minuten: Ik vrees dat ik de vraag verkeerd begrepen heb. Werd er bedoeld dat de hond "scheef" loopt? Dat hij a.h.w. steeds naar links kijkt en dus z'n kop iets naar rechts moet draaien om gewoon vooruit te kijken?

Ik denk dat dit niet normaal is. Ga met je hond naar de dierenarts. Het kan nl. zijn dat je hond zo loopt omdat hij pijn heeft! Misschien is er iets vergroeit of heeft je hond een blessure of een afknelling van een zenuw.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100