Waar kan ik een goed, gezonden hamster halen?

Mijn konijn is is zaterdag 9 juli dood gegaan.
Ik wil graag een goed gezonden hamster en als het kan met kooi.
Waar kan ik dat halen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens bij een asiel in de buurt. In de dierenhandel zit een boel dierenleed, in plaats van dat te steunen kan je ook een dier uit een asiel adopteren en hem/haar een fijn leven geven.

Antwoorden (4)

Ligt eraan waar je woont, maar bijna alle Pets Palace filialen hebben een goede fokker dus. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nederland /noord brabant/ tilburg /bijsterveldenlaan 238
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een Pets Palace in Tilburg, misschien kan je daar kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pertinent niet waar... Ik ken dus zo'n zogenaamde goede fokker die de hamsters verkoopt aan de pets place... Neem maar van mij aan dat het stuk voor stuk doorgefokte hamstertjes zijn. Ze ruilt ze voor dode muizen voor haar enge beest waarvan ik de naam niet weet (geen slang).
Gewoon bij de dierenwinkel, dan niet de allergoedkoopste uitzoeken maar een goede waar de mensen ook verstand van zaken hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een hamster die is ongeveer al 3/4 jaar. Heel oud dus voor een hamster! Ik heb hem gekocht bij de Boet in Enkhuizen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En toch raad ik het niet aan om je hamster in een dierenwinkel te kopen. Dit zijn idd vaak doorgefokte beestjes en vaak erg bang. Het kost veel tijd om de hamster dan een beetje handtam te krijgen (weet ik uit ervaring). Wat je wel kunt doen is óf een goede fokker zoeken en daar ook eens gaan kijken óf naar een groene school te gaan, die zelf dieren houdt. Ikzelf zit op de groene welle te zwolle, wij hebben regelmatig hamstertjes te koop (2 euro) en deze zijn goed gesocialiseerd en gezond (niet om te promoten, maar als je er zicht op hebt kun je dat zo beoordelen). Als ik deze vergelijk met die uit de dierenwinkel zie ik voornamelijk een verschil in gedrag. De hamsters uit de dierenwinkel worden amper tot nooit op gepakt en kennen dat dus ook niet met als reactie: bijten. Op een groene school worden ze regelmatig gehanteerd door de studenten daar en weten die beestjes niet beter.

Veel succes ermee!