Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn honden onder controle bij het afsteken van vuurwerk en onweer?

Ik heb 2 deksels van honden en zijn nergens bang voor, behalve voor vuurwerk en onweer. Wat ik ook doe(niet reageren, met ze spelen voor afleiding, de radio harder zetten, etc), ze zijn echt panisch. Hoe krijg ik ze kalm? Want zelfs bij het geven van iets rustgevends, gekregen van de dierenarts, blijven ze onrustig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
623

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je hebt tegenwoordig cd's met geluiden van onweer en vuurwerk erop, die kun je in je speler doen, om je honden te laten wennen aan de geluiden, je begint dan door het geluid zachtjes af te spelen en vervolgens iedere keer wat harder als ze rustig blijven. blijven ze rustig kun je hun rustige gedrag belonen met iets lekkers. Doe het vooral rustig aan en let op het gedrag, bedenk ook dat het een tijdje kan duren. maar wees vooral geduldig en rustig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding