Ik heb een wilde kat gevangen kan ze aaien en pakken. Mag je haar nu al een bandje met een belletje aandoen? Nog tips voor poesje tam te maken mag!

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik woon in belgië en ik ben al een paar keer gekrabt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet jij zo zeker dat het een wilde kat betreft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verwilderde kat of een wilde kat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wilde kat zal het niet zijn want die komen nauwelijks voor in Europa; verwilderde katten helaas heel wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loenie: ze woont in Belgie, is dus een Belgische en ze is al een paar keer gekrabt, al dan niet door de door haar gevangen - al dan niet wilde - kat.
Is toch duidelijk? :-)

Het beste antwoord

als je de kat kan aaien en pakken is ze zo wild niet.
mogelijk is er iemand hard op zoek naar dit katje.
ik zou eerst eens rondkijken of ze niet ergens als vermist staat opgegeven.
je kan contact opnemen met amivedi, het asiel, de dierenbescherming en de dierenambulance.
verder kan je even met haar langs de dierenarts om te kijken of ze gechipt is.
een bandje zou ik niet omdoen, de kat kan zich hieraan ophangen, of gemene wonden oplopen als het klem komt te zitten in de bek of onder de oksel.
een belletje is al helemaal niet nodig, bedenk dat de kat een gehoor heeft dat vele malen sterker is dan het jouwe.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+voor mij, helemaal voor het bandje. Heb al vaak gezien dat een kat hulpeloos aan de tak van een boom hing te spartelen. Probeer zo'n beest er dan maar eens uit te krijgen zonder dat 'ie je volledig openrijt!
Beetje jammer van de minkukel hier trouwens....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor moet zijn 'van'.
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt geejeetje :)
Rieneke1
13 jaar geleden
dank loenie, maar ik zie de plus niet :)
Rieneke1
13 jaar geleden
@tamzz, vind je dat niet eng?
goeie kans dat ze regelmatig ergens aan blijft hangen.

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat je de kat van iemand anders te pakken hebt. Als je het beestje zonder kleerscheuren kan aaien, dan betekend het dat het beestje enigszins aan mensen is gewend. Een 'echte' wilde kat komt niet in Nederland voor, dus hoogstwaarschijnlijk is iemand anders naarstig naar je nieuwe vriend op zoek.
Mijn advies is om de dierenambulance of het asiel in je regio te bellen. Misschien is het beestje gechipt en kan zo de eigenaar achterhaald worden.
Blijft het dier in het asiel achter, dan kun je er altijd nog voor gaan zorgen.

Toegevoegd na 47 minuten:
Aanvulling op het wilde katten verhaal:
Sinds 1991 schijnen ze weer voor te komen.
Zie link voor de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) thnx...was ik je voor met typen Rieneke?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe weet jij dat er geen echte wilde katten zijn in NL?? Ik denk dat ze er wel zijn hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weten doe ik het natuurlijk niet zeker, ik ben Midas Dekkers niet! :P En zo vaak loop ik nu ook weer niet over 'bos en hei'. Maar hetgeen wat normaliter onder wilde kat wordt verstaan, is groter, gespierder, én agressiever dan de gemiddelde huiskat.
Rieneke1
13 jaar geleden
geejeetje heeft gelijk, de europese wilde kat kan je in blijdorp gaan bekijken, maar zal je niet tegenkomen in het bos.
verwilderde katten zijn er plenty, maar hoe wild ze ook kunnen zijn, ze zijn geen wilde katten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+voor je, Kiger!! Ik ga mijn antwoord maar bijstellen. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, en -drumroll: kijk eens op dezel link:
http://www.zoogdiervereniging.nl/node/321
Toch een wilde kat in NL..
Rieneke1
13 jaar geleden
goh wat leuk, weer wat geleerd :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, ik werd er zelf zo nieuwsgierig van...Had er zelf nog nooit van gehoord.
Leermoment van de dag dus haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ras 'wilde kat' is misschien zeldzaam, maar kittens van weggelopen, gedumpte en dus verwilderde katten zijn ook echt wilde katten. De verwilderde kat is wel weer te temmen, maar diens kittens alleen als je ze met 3 weken binnenhaalt. Een buitengeboren en niet gedomesticeerde kat is dus ook een echte wilde kat, en daar zijn er helaas in Nederland duizenden van. Ze zwerven vaak rond op industrieterreinen of krijgen te eten van 'kattenvrouwtjes'.
Als je het beestje kan aaien en zelfs vangen, dan heb je geen wilde kat te pakken maar in alle waarschijnlijkheid het huisdier van iemand anders.

Als iemand anders aan wie de kat niet is gewend mijn kat zou oppakken, zou ze ook krabben in eerste instantie.

Dus zorg er voor dat het beestje weer terug komt bij het baasje of in een asiel. Als iemand het beestje na zoveel tijd niet opgehaald heeft is misschien af te spreken dat het jouw kat wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toon u een echte dierenvriend en doe al het mogelijke om
de kat te herenigen met de eigenaren.

Aan de hand van de andere adviezen van GV,ers kan men meestal herleiden waar de kat thuis hoort.

Wilt u desondanks toch de kat houden, ga dan naar de dierenarts om te kijken of deze kat gezond is en niet in quarantaine hoeft.

Lukt het toch nog om de kat en de eigenaar te herenigen en denkt u ook aan het nemen van een huisdier,

verdiep u dan of u er geschikt voor bent, er tijd en middelen voor heeft, en informeer bij een dierenasiel.