Doe dit via de rasvereniging, die geven adressen van goede fokkers. De dieren moeten een aantal tests ondergaan voordat ze als ouderpaar een nest mogen krijgen. Er zijn namelijk erg veel ziekten geslopen in dit ras en de meeste honden worden niet ouder meer dan 8 jaar. Laat je dus goed voorlichten om niet direct met problemen opgezadeld te worden.
Succes.
http://www.berner-sennen.berner-sennenhond-online.nl/berner-sennenhond/

Toegevoegd na 5 dagen:
Ik heb deze pagina voor je opgezocht.: http://www.rashondenwijzer.nl/overzicht-hondenrassen-en-aandoeningen
Hij heeft 64 minpunten. Riskant om er een te kopen, ook van een gerenommeerd fokker!
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, ze zien erg schattig uit ,maar het moet geen impuls aankoop van Marktplaats worden.Dan vraag je om problemen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Idd alleen maar via een erkende fokker, er zijn veel gezondheidsproblemen in dit ras, ook bij goede fokkers. Een heel goede fokker is om deze redenen gestopt met dit ras, omdat er dom weg teveel problemen in voorkomen