wie heeft er tips om een franse bulldog zo goed mogelijk op te voeden?

ik wil graag zoveel mogelijk info over de franse bulldog en over zijn opvoeding zoals gedrag enz maar ook over zijn voeding en wat hij graag mag doen welke speentjes hij leuk vindt hoe hij het best slaapt enz enz ik vraag dus alles wie deelt zijn ervaring met mij? ps. niet de links van het net kopieeren deze heb ik allemaal al gelezen alvast bedankt....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

ik heb er zelf een gehad en wij waren heel erg blij met hem.
hij luisterte perfect. zijn met hem op cursus geweest en hebben daar samen met hem heel erg veel geleerd.
wat je leert gewoon consequent in zijn. dan heb je echt een hond die goed luistert!!
verder was hij helemaal gek op voetballen. zijn hele leven al. ook speelde hij veel met een flos touw en een oude spijkerbroek.
hij vond het ook heerlijk toen hij stuk jonger was om ver te gaan lopen (max 15km)
wel is het een ras wat een zwakke maag heeft. die van ons kreeg lam/rijst en daar reageerde hij het beste op.
ik ben echt helemaal gek geworden op dit ras.
helaas is onze bull er niet meer. hebben hem zaterdag in laten slapen. ik zou er echt zo weer een nemen.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik heb zelf een kruising bulletje, maar het enige wat ik je ras-specifiek kan aanraden is goed op zijn adem te letten. Omdat ze hun korte neus zo doorgefokt hebben zijn hun luchtwegen eigenlijk wat te kort. Dus niet tever mee wandelen, uitkijken met benauwd weer, liever niet roken in de buurt van de hond, dat soort dingen. En, ondanks dat ze fors gebouwd zijn, goed op gewicht houden, want hoe dikker de hond, hoe minder goed ze kunnen ademhalen. Bij al deze dingen je eigen gezonde verstand gebruiken, een franse bulldog is een sterke hond die zelf niet gauw laat merken dat er iets mis is, dus zodra je hond buiten adem is kan het al te laat zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Informeer bij een hondenschool/rasvereniging/bibliotheek boeken/gedragstherapeut