Wat mag er in de puppy kong?

Ik lees hier en daar dus pindakaas en smeerworst maar mag dit voor een pup van 9 weken? (Jack Russel).
Eerst deed ik dus puppytrainer snoepjes erin (1tje per keer) maar hij is er nu al achter hoe die er heel makkelijk uit valt.
Dus ik zoek iets wat moeilijker is.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik heb gisteren blikvoer erin gedaan. Hij vond het erg leuk maar ook moeilijk. Af en toe een beetje geholpen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.9K
Ivana
11 jaar geleden
DE bedoeling van de kong is, dat hij alles er zelfstandig uithaalt. Al duurt dat uren. Helpen hoeft echt niet. Het is een hersenkraker en tijdverdrijven!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, dat mag hij best hebben. In het begin moet je er vooral dingen in doen waar ze succes mee hebben, zodat het ook leuk blijft om te doen. Als de snoepjes er te makkelijk uit gaan kan je er ook voor kiezen er een klein stukje brood voor te doen. Dan moet hij dit er eerst uit eten voordat de rest komt of iets grotere brokjes er in.
Op internet staan ook vele recepten te lezen. http://www.vrolijkeviervoeters.be/phpBB3/viewtopic.php?t=472&f=17

Antwoorden (5)

Je kan er een grotere hondenbrok in doen, zodat hij nog veel langer bezig is om het er uit te krijgen. IK zou zelf geen pindakaas ed gebruiken, dit is geen geschikt hondenvoer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak een praksel van een halve boterham met een lepel pindakaas. Dat kleeft in de kong en kost moeite om er uit te halen. Dus lang plezier voor de pup.
Nou zullen er mensen zijn die zeggen dat een hond geen brood mag in verband met de granen, maar eens per dag een halve snee brood is niet erg. Ga je er alleen pindakaas in doen, keer op keer, dan krijgt de hond te veel vetten en olie binnen en gaat misschien aan de diarree of wordt te dik.

Toegevoegd na 1 minuut:
Datzelfde geldt voor kalfssmeerworst. Gewoon prakken met een halve boterham.
Ivana
11 jaar geleden
Dit mengsel mag in de Baby Kong.

Klop brinta pap op met water of met yoghurt. Snipper stukjes
banaan of stukjes worst door de pap. Je kan ook hondenbrokken gebruiken.
Deze Kong kun je ook invriezen.

Op onderstaande site staan verschillende recepten voor de Kong.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.doggz.nl/files/Vulling%20Kong.pdf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Banaan mag je toch niet invriezen? Dat heb ik altijd geleerd.
Bij de supermarkt kan je diepvriesvlees voor de hond kopen. Dit kun je er rauw instoppen, niet koken. Eventueel kun je het met heet water overgieten, maar is niet noodzakelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo,
I zal als ik jou was geen ander voer geven het is nog een puppy... Wat je kan doen is brokken ter week leggen in warm water zodat je het kan prakken.. Doe het dan in de kong dan in de koel kast of vriezer. Zorg dat het weer hard word. Zo heeft je puppy veel plezier en langer bezig.

Een jack russel puppy of volwassen zijn zeer gevoelig voor eten de pas ermee op wat je hem/haar geef.
Heb zelf ook een jack russel en die kan ook niet alles hebben kwa eten jammer genoeg.