waarom plast een hond twee keer tegen dezelfde boom met verschillende poten omhoog ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

omdat veel honden omvallen als ze beide pootjes gelijkertijd omhoog doen.

het is om geursporen uit te zetten (I was here) meestal lopen ze daarbij een beetje heen en weer.

als de boom aan de rechter zijde van de hond is tilt de hond de rechterpoot op (anders raakt ie de boom niet) en zo gaat het dus ook als de boom links van de hond staat (tilt dan de linkerpoot op)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar is deze boom wel héél erg van hem, als één reukvlag niet voldoende is in zijn 'neus'. Als er erg veel honden gemarkeerd hebben, dan moet hij de hoge, maar ook de lage reukmerken overplassen. Dus ik denk, dat hij het daarom twee keer op dezelfde boom nodig vindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
veel honden komen aanlopen tillen een poot op en gaan plassen, als het echt erg interessant is (het luchtje dat ze op dat moment ruiken), dan blijven ze nog even heen en weer draaien en tillen nog een keer een poot op (de andere) om nog een plasje te doen.

het luchtje dat ze ruiken kan ook uitnodigen tot het uitzetten van geurvlaggen, waar mee ze aangeven dat deze wijk/boom van hen is.

en op de terugweg bij een wandeling kan dit allemaal nog een keer gebeuren!