waar moet ik op letten bij aankoop van een franse bulldog?

wij als gezin willen graag een franse bulldog aanschaffen maar waar moet ik aan denken bij dit ras zijn er nog aandachtspunten enz.. alle info is welkom

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

De Franse buldog heeft een levendig karakter en is een mensenvriend. De hond kan algemeen ook goed opschieten met kinderen. De buldog heeft wel een consequente opvoeding nodig en ze kunnen onstuimig zijn. Als de hond goed opgevoed en gesocialiseerd wordt, gaat de hond in het algemeen goed samen met andere huisdieren. Frans buldoggen zijn erg op hun baas gericht, als de baas onvoldoende aandacht aan ze besteedt, kunnen ze jaloers reageren.

Hier nog meer info:
http://www.hbc-fransebulldog.nl/index.php?lid=1

Toegevoegd na 56 seconden:
Let er dus op dat je de hond goed socialiseerd, voldoende aandacht aan hem besteed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het beste kunt u contact opnemen met de Hollandse Bulldoggen Club:
http://www.hbc-fransebulldog.nl/

Deze club kan precies aangeven op welke puten u bij de hond moet letten bij de aanschaf en ook kunnen ze u tippen bij welke fokkers u veilig een hond kan aanschaffen. Dat de hond uit een goed nest komt is immers van zeer groot belang.
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
+1 Een goede fokker zal ook zorg dragen voor de socialisatie in de eerste 8 weken. Dat is van het allergrootste belang.
Een wijze raad van AlphaLS om via de bulldoggenclub te kopen en raad te vragen. Er wordt, zeker met dit soort honden, erg veel slechte en niet gesocialiseerde pups geleverd en daar zit je wel 12-15 jaar aan vast.
wat er al wordt gezegd over consequent zijn. dat is wel belangrijk. ook houden ze veel van aandacht. dus wel genoeg tijd vrij maken voor ze.
overigs is het echt een geweldig ras!!!!! afgelopen zaterdag hebben wij onze franse bull van 13jr in laten slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een geweldig ras. Zo ontzettend lief en aanhankelijk. Ooit een franse buldof gehad en deze is maar 7 jaar oud geworden. Wat volgens mij bij de aanschaf van iedere hond belangrijk is, is dat een van de ouders aanwezig is. Zo kun je zien hoe de hond eruit gaat zien als hij volwassen is. Ik vond het bij het uitzoeken van een pup ook belangrijk om te zien hoe de pup reageert. Is deze angstig of juist nieuwsgierig.
Een franse buldog heeft een erg leuke eigenschap en dat is dat ze enorm kunnen snurken als ze slapen. Heel erg aandoenlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ogen .... heel veel fb tjes hebben toch last met de druk op hun ogen , ik heb er een paar gekend waarvan het oog er steeds uitpopte .....de een meer als de ander maar ik weet dat de specifieke bolle ogen ook nadelen hebben .....