onze goudvis..

heeft lucht in zich (denk ik) want hij drijft steeds naar boven en met moeite gaat die steeds terug naar beneden. Wat is dit? en hoe los je dit op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat betekent dat de vis een luchtbel heeft binnen gekregen en die zit nu in z'n zwemblaas, waardoor hij steeds naar boven drijft.
Daarom moet je goudvissen ook altijd voer geven wat direct naar de bodem zinkt en zorgen voor genoeg zuurstof in het water.

je kunt vloeibare parafine in het water gooien, dat wil nog wel eens helpen de luchtbel te verwijderen (bij de dierenarts verkrijgbaar).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ingeslikte lucht kan wel in zijn maag, maar nooit in zijn zwemblaas komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ed, google maar dan zie je wel degelijk dat er lucht in de zwemblad kan komen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zwemblad=zwemblaas

Andere antwoorden (2)

Minder eten geven. Door het eten hapt ie lucht naar binnen en gaat ie drijven.
Hij heeft 4 dagen ( geloof ik) om weer luchtvrij te worden.

Dus blub moet op dieet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gezonde goudvis krijgt dit probleem nooit, hoeveel lucht hij ook inslikt.
Bijna altijd is er spraken van een darminfectie, waardoor er gassen in de darm zitten, hierdoor raakt de vis uit evenwicht.
Controleer je water op de G.H. en het nitriet, mogelijk is er hier mee wat mis.
Ververs om de dag eenderde van het water, doe dat drie keer.
Wel eerst het water testen, anders test je schoon water en weet je het nog steeds niet.

Op de foto mijn vissen in een vijver met een grote biologische filter, waar dit probleem nooit voorkomt!