Mijn kat is ook dol op verschillende groentes, zoals tuinboontjes en broccoli. Is dit gezond of juist niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

gezond is het niet, maar ongezond hoeft het ook niet te zijn, mits het geen groente van de look-familie betreft. de kat kan er simpelweg niet veel mee; het hoort niet tot de natuurlijke voeding. kwaad kan het echter niet, zeker gezien katten een boontje of roosje snaaien, maar doorgaans geen bord bonen of broccoli wegwerken. Toegevoegd na 5 minuten: er zijn overigens wel zaken die niet zo goed zijn voor je kat, zoals avocado, aardappelschillen en asperges, maar mijn ervaring is dat katten hier niet naar talen, tenzij een stukje schil om mee te spelen. ik zou me dus niet al te bezorgd opstellen.

Ik denk niet dat het kwaad kan, maar katten zijn vleeseters, dus laat de brokjes niet staan. Pas ook op met gezouten groente. Wij mensen doen tijdens het koken zout doorheen - kan nooit goed zijn voor een kat.

Mijn kat eet ook groente o.a. sla en spinazie. Volgens mij kan het niet zoveel kwaad als het bij een beetje blijft. In Gourmet blikjes zitten ook doperwtjes en worteltjes. Ik zou me er niet te druk om maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100