Mijn kat is ook dol op verschillende groentes, zoals tuinboontjes en broccoli. Is dit gezond of juist niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.8K

Het beste antwoord

gezond is het niet, maar ongezond hoeft het ook niet te zijn, mits het geen groente van de look-familie betreft.
de kat kan er simpelweg niet veel mee; het hoort niet tot de natuurlijke voeding.
kwaad kan het echter niet, zeker gezien katten een boontje of roosje snaaien, maar doorgaans geen bord bonen of broccoli wegwerken.

Toegevoegd na 5 minuten:
er zijn overigens wel zaken die niet zo goed zijn voor je kat, zoals avocado, aardappelschillen en asperges, maar mijn ervaring is dat katten hier niet naar talen, tenzij een stukje schil om mee te spelen.
ik zou me dus niet al te bezorgd opstellen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kwam er net per toeval achter dat hij tuinboontjes verrukkelijk vind, ik had er wat over en hij zat het op te smikkelen alsof het brokjes waren. Ik had dit eerder al eens gemerkt bij broccoli en trouwens ook met rijst. Mijn kat lust werkelijk bijna alles (ex zwerfkat), maar ik vraag me dan toch af wat ik hem wel kan geven en wat niet (in kleine beetjes natuurlijk)
Kimath
12 jaar geleden
Ik heb ook zo'n kat die gek is op allerlei groente en fruit :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gek toch? Het zijn toch geen konijnen?
Rieneke1
12 jaar geleden
iris, hierboven heb ik al gezet wat beter niet te geven.
maar een paar gekookte boontjes kan echt geen kwaad, en wat gekookte rijst of broccoli ook niet.
wel in kleine hoeveelheden, maar dat is logisch.
laat hem maar even smikkelen :) kimath, ik had er ooit een die zo gek op andijvie was, dat hij midden in de pan sprong!
meloen wordt ook altijd wel gewaardeerd hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je, Rieneke, een plusje!
Kimath
12 jaar geleden
Het favoriete hapje van mijn kat is appel. Als hij ligt te slapen en hoort dat ik een appel pak, is hij gelijk wakker en komt naast mij zitten.
Als het te lang duurt voor ik een stukje geef, gaat hij met zijn pootje tegen mijn hand tikken :)
Rieneke1
12 jaar geleden
wonderlijk hoe goed die oren werken he, zelfs als ze in diepe coma lijken te liggen.
uitgenaste varkentjes zijn het.
karel hoorde het als ik een eitje tikte, ook al lag hij een verdieping hoger in dromenland, en deed ik het heel sneaky zo zachtjes mogelijk :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Katten zijn gek, ik heb er een gekend die een moord deed voor een klein stukje aardappelschil, en een van mijn katten heeft toen ie hier pas was alle bieslook opgevroten. Bieslook, ui, olijf, augurk - toch niet echt dingen die erg des kats lijken.
Kimath
12 jaar geleden
onze andere kat is gek op de papiertjes van paaseitjes. Die ritselen zo mooi en het is een leuk propje om mee te spelen.
Het was altijd een uitdaging om te proberen zo'n chocolade eitje open te maken zonder dat de kat het hoorde, tot op heden is het niemand gelukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, wat zijn het toch grappige beesten.
Rieneke1
12 jaar geleden
heerlijk, als je katten in huis hebt dan woon je in villa zottenzorg ;)

Andere antwoorden (3)

Ik denk niet dat het kwaad kan, maar katten zijn vleeseters, dus laat de brokjes niet staan.
Pas ook op met gezouten groente. Wij mensen doen tijdens het koken zout doorheen - kan nooit goed zijn voor een kat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kat eet ook groente o.a. sla en spinazie. Volgens mij kan het niet zoveel kwaad als het bij een beetje blijft. In Gourmet blikjes zitten ook doperwtjes en worteltjes. Ik zou me er niet te druk om maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef niet teveel broccoli, zit vol calcium