Als je er van die zakjes in hebt. Gewoon zakje eruit halen en dichtknopen. Zonder zakje is lastiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik een speciale kattenbak zak of kieper hem om boven de container.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het makkelijkst is: gewoon over het balkon kieperen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd klontvormend grit (heb 6 katten)
Gebruik elke dag ff een schepje en kan je zo de klonten er uit scheppen met de bak op de rand van de container staand. Af en toe grit aanvullen en klaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet!
ik heb bakken van 1mtr 50 bij 50, dus dat is geen doen die te legen.
de clou is klontvormend grit te gebruiken, en wel in een flink dikke laag.
de drolletjes kan je gewoon ruim uitscheppen, en de plasjes vormen balletjes die je ook ruim kan uitscheppen.
ik schep iedere dag een plastic zakje vol, en gooi dat meteen in de container.
verder vul ik uiteraard iedere dag weer grit bij.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pluseen
Ivana
14 jaar geleden
+1 Mijn systeem ook! Al heb ik maar twee katten, ik heb hier geen hekel aan. Heb ik gelijk even een rustig kletsmoment met mijn twee lieffies!
Wij doen er containerzakken in (240 liter) dan kranten en kattenbakzand. Met leeghalen kan ik zo de zak (uiteind vouw ik aan de onder-en buitenkant om de kattenbak) dichtknopen en klaar :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er een beetje vanaf wat voor een kattenbak je hebt (overigens raad ik mensen altijd aan om voor elke kat een bak aan te schaffen+1, dus heb je 2 katten, dan 3 bakken).

Ik heb zelf 3 kattenbakken en ik schep ze meerdere keren per dag leeg. Ik doe de drolletjes en plasjes in een bakje en kieper die weer in de container. Ik gebruik grit van Cat's Best. Wekelijks sop ik de bakken uit met Stalfris. De bakken die ik heb zijn niet zo heel groot en ik doe er ook maar een heel klein laagje grit in. Zo kan je vaker de bak schoonmaken en blijft de bak voor de katten dus lekker fris. Het kost dan ook geen extra grit.

Als ik de bakken schoonmaak maak ik eerst met het schepje alles los. Daarna op zijn kop in de vuilnisbak. Zet ik de bakken buiten op een rijtje met een beetje water en Stalfris. Daarna met een oude afwasborstel goed boenen. Een paar keer naspoelen met water. Beetje grit erin en ze zijn weer schoon. Ben je zo mee klaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik schuif mijn kattenbak in een vuilniszak en draai deze dan beide om, zodat alles er uitvalt. In de tuin gooi ik er een emmer heet waterdoorheen en gebruik een aparte WCborstel voor de schoonmaak. De bak maak ik droog met keukenrolpapier. Als de kattenbak dan droog is gaat er nieuw kattenvulling in.
De meeste antwoorden zijn om de klonten en uitwerpselen te verwijderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De makkelijkste manier die ik vond om het te doen was om hem onder zijn oksels vast..
Hier zie je hoe je haar moet steunen om boven de kattenbak te houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
????? beter lezen, babyfaced.. -
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mafketel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga het gelijk proberen !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mafkees! skismi
Koop er 2, dan kun je wisselen. De nieuwe klaarzetten en de andere op je gemak schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het makkelijkst is door het te laten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maak de bak open, schud 'm leeg boven de container en poets 'm even snel door met zo'n swiffer doekje. en nieuwe kattenbak korrels er in, kláár is Kees!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het nog bestaat is een 2e en het is vrij kostbaar... Maar ik heb ooit van die kattenbakken gezien waar alles vanzelf in ging! Een lasertje zette een machine aan de gang die de behoefte van je kat eruit "harkte"en in een apart bakkie schoof. Het zag er erg futuristisch uit en de verkoper was hilarisch erover, maar moest echt gebruikersvriendelijk zijn!