ik heb 2jack-russells die enorm veel verharen 12maanden per jaar ze nemen elke dag BIOMIN in (vitaminen) helpt niets wie weet raad

zéér vervelend al dat haar in huis en in de auto wie kan mij helpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb dé oplossing: koop de nieuwste borstel waarmee je de onderharen eruit haalt, echt ongelovelijk hoeveel haren je ermee uithaalt, wel een dure aanschaf (30-50 euro) maar werkt perfect. Het heet FURMINATOR.
Kijk naar het filmpje je gelooft het niet ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor alle dieren die verharen is deze borstel geschikt. Dus ook voor katten, konijnen e.d.

Andere antwoorden (4)

ik heb er ook 2 maar je kunt er niets tegen doen
ik moet wel zeggen ik heb er 1 van bijna 3 en 1 van bijna 1 jaar
maar die van 3 jaar verhaard niet meer zo erg als hij eerst deed dus maar hopen dat die andere dat ook niet meer zoveel doet als ze ouder is
ik heb dit ook aan de veearts voorgelegd maar ze zei ook dat er niks tegen te doen is als elke dag de honden kammen dat de meeste haren weg zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een hond gaat 2 keer per jaar in de rui
je kan ze ook biergist geven dat is erg goed voor de haren van de hond die kan je bij een reform winkel kopen
en je kan ook eens overwegen ook al zijn ze kortharig om als ze is de rui gaan ze laten scheren bij een honden trimmer
het scheelt echt heel veel ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je honden iedere dag borstelt, gaan ze meer verharen dan wanneer je dat alleen tijdens de ruiperiode doet. Je activeert dan de verharing.

Goede voeding, veel wandelen (Jack's minimaal twee uur loslopen per dag op een veilige plaats), niet laten slapen bij de kachel (in de winter) en naast goede voeding niet te veel liflafjes. Goede voeding is compleet en behoeft geen toevoegingen.
Het enige dat nog beter is dan goede brokken is versvoer compleet. Dat wil dus niet zeggen vlees alleen, maar compleet versvoer of barfen.

Een gezonde hond die goed gevoerd wordt en veel in de buitenlucht is met genoeg beweging, verhaart alleen in de ruiperioden (voor- en najaar) en verliest verder weinig haar.
Ivana
13 jaar geleden
Veel haarproblemen van honden, gaan vaak over door dagelijks een klein brokje schapenvet te geven, is zo verkrijgbaar bij de meeste dieren winkels.
Tevens is het een bekend verschijnsel, dat deze honden veel en een jaar rond verharen.