Hoe doet een hond dat met zijn haren?

Onze hond een labrador verhaart het heel jaar door en vinden dan altijd overal haren. De hond likt vaak aan zijn vacht. Vraag is hoe doet een hond dit want dan zal zijn tong of mond toch helemaal vol moeten zitten met haren?

een jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

De hond kan de haren gewoon inslikken. Normaal gesproken vloeit dat haar zonder enig probleem door het spijsverteringsstelsel van je huisdier.
Soms kan het echter zijn dat dat haar zich rond een ander onverteerbaar object zal wikkelen en dat dit zich zo in de maag van je hond kan vastzetten. Als deze massa te groot wordt om door de spijsvertering te passeren, dan kan het voorkomen dat je hond een haarbal gaat uitbraken.
SimonV
een jaar geleden