hoe warm moet het water zijn van een dwerg konijn als ik hem wil wassen??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet je konijn niet wassen, alleen borstelen, bij langharige dagelijks met zachte borstel, een konijn wast zichzelf.

Antwoorden (2)

Een konijn schoonmaken volgens de natte bad methode
Soms, wanneer het achterste van het konijn erg vies of nat is en stinkt, zul je het een nat bad moeten geven. Dit doe je als volgt:

Koop bij de dierenarts of de dierenwinkel hypo-allergene, niet-medicinale dierenshampoo. Gebruik voor een konijn geen shampoo die voor mensen is bedoeld. De huid van een konijn is veel kwetsbaarder en gevoeliger dan de huid van de mens–vooral de hoofdhuid. Zelfs babyshampoo is veel te agressief en kan het probleem verergeren in plaats van het te verminderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vul de bak van een wastafel met ongeveer 6 centimeter lauwwarm water.
Meng ongeveer een eetlepel shampoo door dit water.
fremar
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Waarom de minnen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@HeerVolde: misschien geen kattenliefhebbers, ik vroeg mij dit ook al af :-(
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Azalaia, je bedoelt hoop ik 'konijnen liefhebbers' he? Ja, die minnen, ik vraag me dat ook zo vaak af. Wat hebben die voor zin? Schrijf dan gewoon en reactie, dan kan men tenminste zien wie er hoe over denkt. Ga het antwoord een dikke vette + geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja hè hè.....ik had zeker net ervoor een vraag gelezen over katten haha....ik zal voortaan beter opletten, dank voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien die minnen omdat de vraag is "Hoe warm moet het water zijn?" en niet "Waar doe ik het water in?" of "Hoeveel water doe ik in de bak?" of "Welke shampoo moet ik gebruiken?"
Allemaal goed advies, maar geen antwoord op de vraag.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Toch staat het antwoord erbij:
"Vul de bak van een wastafel met ongeveer 6 centimeter lauwwarm water"
"Spoel met lauwwarm stromend kraanwater héél goed na, zodat er GEEN shampooresten achterblijven."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En in de link, die fremar erbij heeft gegeven, staat ook alles uitvoerig beschreven.
De temperatuur van water kun je meten of hij goed is, door met de rug van je hand of je elleboog, voel e dan in principe geen kou of te warm, dan is temperatuur goed, met je hand is slechte meter, want handen kunnen koud aanvoelen waardoor extra warm water aangenaam is, zijn ze te warm, wil je kouder water, door met rug van je hand, of nog beter elleboog, wordt wel de juiste temperatuur bepaald, zo doen ze dat in verzorging. Maar als het even mogelijk is zou ik het konijntje niet wassen, doe inderdaad borstelen, evt met een vochtig sponsje schoonmaken, konijnen kunnen ook gauw in shock raken, zijn erg gevoelig voor stress en worden gauw ziek.