Wat is het geslacht van deze lapjes (kat) kitten?

Hoi allemaal, ik heb een kitten van eind maart maar het geslacht is onduidelijk. Het is een lapjeskat

Picture for question
een jaar geleden
4.5K

Antwoorden (1)

Bij een lapjeskat mag je ervan uitgaan dat het een poes betreft.
Rieneke1
een jaar geleden
Mooss
een jaar geleden
Dat dacht ik inderdaad ook maar het geslacht lijkt ook veel op die van een kater ..
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Een deel van de genetische code van de vacht van een kat ligt op de geslachtschromosomen. Daarom verraad de vachtkleur soms ook het geslacht.
Even uit mijn hoofd...: Zo is een lapjeskat altijd een poes, terwijl een rode kat altijd een kater is.
Rieneke1
een jaar geleden
@Ozewiezowoze, er zijn ook veel rode poezen, al zijn de meeste rode katten katers. @Mooss, de foto is niet heel duidelijk maar het lijkt me toch echt een poes.