Mag een kanarie alleen in een ronde kooi of mag hij ook in een vierkante kooi van een parkiet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Een vierkante kooi is inderdaad beter. De vlieglengte is meestal groter en een vierkante kooi desoriënteert niet.

Dat het een parkietenkooi is maakt voor een kanarie niet uit. Omgekeerd zou dat wel het geval zijn. Een parkiet kan niet in een kanariekooi. Dat heeft te maken met de spijltjes. Bij een kanariekooi zijn de spijlen verticaal. Omdat een parkiet een klimvogel is heeft hij horizontale spijlen nodig, omdat hij de spijlen ook gebruikt. Een kanarie doet dat niet of nauwelijks en al zeker niet om te klimmen.

Dus zet je kanarie maar rustig in de parkietenkooi. Hij zal je belonen met jubelend gezang (hopen we ;-)).
Ivana
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een kanarie mag ook gerust in een vierkante kooi. Veel mensen beweren zelfs dat een vierkante kooi beter is.