een kitten die op bed plast wat te doen?

hallo we hebben net een kitte het ging allemaal goed.
Nu heeft meneer al 2 keer op bed geplast.
Maar ook alleen als me vriend in bed ligt te slapen.
Waarom doet hij dit?
Moet ik hem nu in een ruimte zetten waar kattebak staat zodat die dichter bij hem in d buurt is?
hij doet het wle op de kattenbak dus vandaar

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik zou het kitten even tijdelijk de toegang tot de slaapkamer ontzeggen, zodat het geen gewoonte gaat worden, want zo'n zacht plekje is natuurlijk uiterst aantrekkelijk. als je het dekbed en de hoes wast, gebruik dan geen wasverzachter, dat vinden katten aantrekkelijk. gebruik liever azijn. als je een kitten in huis hebt, is het goed in iedere ruimte waar hij komt een tijdelijke bak neer te zetten, een teiltje volstaat ook. ze vergeten dat ze moeten plassen, en als ze er dan aan denken moeten ze ook meteen. voor twee katten is het sowieso het beste drie bakken te gebruiken, op afstand van elkaar en het eten en drinken. een drupje chloor kan de bak aantrekkelijk maken. hou het kitten wel even in de gaten. waarschijnlijk zijn het ongelukjes geweest, maar als hij blijft wildplassen, en zeker als het ieniemini plasjes zijn, kan hij door de stress van de verhuizing een blaasontsteking hebben opgelopen. in dat geval moet je een plasje opvangen en zo vers mogelijk inleveren bij de dierenarts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100