een kitten die op bed plast wat te doen?

hallo we hebben net een kitte het ging allemaal goed.
Nu heeft meneer al 2 keer op bed geplast.
Maar ook alleen als me vriend in bed ligt te slapen.
Waarom doet hij dit?
Moet ik hem nu in een ruimte zetten waar kattebak staat zodat die dichter bij hem in d buurt is?
hij doet het wle op de kattenbak dus vandaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij is die kitten van je al een behoorlijk geslachtsrijpe kater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hij is pas 12 weken
Rieneke1
13 jaar geleden
weet je zeker dat het het kitten was?
krolse poezen plassen nl ook links en rechts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja het is een kitten ben zelfs bij de bevalling geweest stond ik net aan de deur te bellen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh sorry is las je vraag verkeerd rieneke ja het is de kitten me vriend heeft het al 2 keer gezien haha
Rieneke1
13 jaar geleden
:))
okee, het had anders goed de poes kunnen zijn.

Het beste antwoord

ik zou het kitten even tijdelijk de toegang tot de slaapkamer ontzeggen, zodat het geen gewoonte gaat worden, want zo'n zacht plekje is natuurlijk uiterst aantrekkelijk.
als je het dekbed en de hoes wast, gebruik dan geen wasverzachter, dat vinden katten aantrekkelijk.
gebruik liever azijn.
als je een kitten in huis hebt, is het goed in iedere ruimte waar hij komt een tijdelijke bak neer te zetten, een teiltje volstaat ook.
ze vergeten dat ze moeten plassen, en als ze er dan aan denken moeten ze ook meteen.
voor twee katten is het sowieso het beste drie bakken te gebruiken, op afstand van elkaar en het eten en drinken.
een drupje chloor kan de bak aantrekkelijk maken.
hou het kitten wel even in de gaten.
waarschijnlijk zijn het ongelukjes geweest, maar als hij blijft wildplassen, en zeker als het ieniemini plasjes zijn, kan hij door de stress van de verhuizing een blaasontsteking hebben opgelopen.
in dat geval moet je een plasje opvangen en zo vers mogelijk inleveren bij de dierenarts.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volledig en juist, +1
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+rieneke
alleen 1 vermelding ;)
wij hebben een slaapbank we hebben een grote appartement maar geen aparte slaapkamer nog niet althans.
ik zal weleens doen met azijn misschien vind hij dat niet geweldig nee
scheelt mijn vriend ook weer wakker worden door de kitten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb 3 katten en maar 1 kattebak en dat gaat gewoon goed.
ik heb het wel eens meer gehoord hoor maar mischien heb ik gewoon mazzel.
iig +1
Rieneke1
13 jaar geleden
@ menneke, als het niet om beddegoed gaat, maar om de bank, dan kan je het beste schoonmaken met een sopje van biotex groen, dat even goed in laten trekken, dan spoelen, en als laatste azijn.
en zet er dan maar een bakje in de buurt.
succes! @mindseye, het kan idd ook goed gaan met minder, maar gaan de katten wildplassen, dan kan het een heel gedoe zijn om ze weer zindelijk te krijgen, vandaar dat ik altijd het juiste aantal aanraad.
ook jij bedankt! :)