Mogen katten kokosmelk hebben?

Kan dat bijvoorbeeld uit blik ? Omdat daar geen chemicaliën in zitten zoals in kattenmelk zelf . Het is van een vrucht , het is melk , en het is heel natuurlijk zonder chemicaliën .
Zo ja , kan dat dan ook naast uit blik uit een kartonnen verpakking met kokosmelk ?

een jaar geleden
5.3K
Utrecht
een jaar geleden
Wat bedoel je met dat er geen chemicaliën zitten in kokosmelk?
Ingrediënten: 56% kokosextract, water, emulgator (carrageen [E407]), verdikkingsmiddel (guarpitmeel [E412]), stabilisator (xanthaangom [E415]).
https://www.ah.nl/producten/product/wi161932/ah-kokosmelk (en het antwoord is NEE, een kat kan/mag geen "plantaardige" melk hebben. Hoe graag het baasje het soms ook wil, een kat is geen vegetariër).

Het beste antwoord

Als je wilt weten wat voor soort melk katten mogen drinken, kun je je afvragen of katten kokosmelk mogen drinken. Helaas is het korte antwoord nee. Geef katten geen kokosmelk.

Net als bij amandelen bevatten kokosnoten een grote hoeveelheid olie en vet. Hoewel kokosnoten technisch gezien geen noten zijn, hebben ze een aantal vergelijkbare eigenschappen als noten en fruit. Het zijn steenvruchten.

Net als bij soja kan de spijsvertering van een kat geen plantaardige eiwitten aan. Kokosnoten, die aan palmbomen groeien, vallen in deze categorie.
fremar
een jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als vuistregel mogen katten alleen maar dierlijke producten, bij voorkeur vlees. Kattendarmen zijn ongeschikt voor de vertering van plantaardige producten.
een jaar geleden
Siri1995
een jaar geleden
Hoe komt het dan dat ze niet goed reageren op kaas en andere room zoals melk ? Dat zijn ook dierlijke producten , maar daar reageren ze dan weer slecht op ??
LeonardN
een jaar geleden
https://www.prinspetfoods.nl/advies-en-info/mogen-katten-melk#:~:text=Een%20kat%20heeft%20geen%20melk,dit%20enzym%20vaak%20niet%20meer. Mogen katten melk?
Eigenlijk is het antwoord gewoon simpelweg: nee. Een kat heeft geen melk nodig als onderdeel van zijn voeding. Hij kan er zelfs diarree van krijgen. Melk bevat veel lactose, een stofje waar de meeste katten niet mee overweg kunnen. Voor het verteren van lactose is het enzym lactase nodig, oudere katten hebben dit enzym vaak niet meer. Het geven van melk kan een kat daarom behoorlijk ziek maken. Maagdarmklachten en- of braken kunnen daar het gevolg van zijn. Niet doen dus! Het geven van koeienmelk aan kittens is ook niet verantwoord, er zitten minder calorieën en eiwitten in dan in de moedermelk van een poes. === Een kat zou in de natuur, ook geen koemelk kunnen bemachtigen.
tinus1969
een jaar geleden
Mbt kaas zal lactose niet het probleem zijn, maar wel zout en vet - katten hebben eiwit nodig.
tinus1969
een jaar geleden
Waarom zou je kokosmelk willen geven?
Siri1995
een jaar geleden
@tinus het was eigenlijk gewoon een ongelukje . Was aan het koken en morste ik wat kokosmelk uit blik op de grond . Ik heb een kat en ging ze ervan snoepen . Ik moest even denken , ga ik er wat van zeggen of …. ?
Dus ik heb haar even wat laten proeven want ze vond het lekker en had niet gedacht dat ze dat lekker zou vinden . Ik had iets van , het is van een vrucht en niet van een ander dier , dus misschien reageert ze hier wel goed op , dat zou wel wat geld schelen . Maar dacht , ik ga het toch eerst even navragen op goeievraag , voor het zelfde geld kan ik er ook naast zitten .
Dat antwoord is dus: ja . Ik zat er naast .
Bedankt voor de informatie , allemaal :)