Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het een goed idee om een 17 jarige kat met diaree een roesje te geven voor buikecho?

Ze heeft al een paar maanden last van diaree. Bloedonderzoek heeft niks geks uitgewezen, behalve vitamine b12 aan de lage kant. Ze eet verder goed, komt niet ziek over. Wel iets te mager. De dierenarts wil een echo doen. Nu blijkt dat ze daar voor moet worden opgenomen en een roesje krijgt. Ik zie dat eigenlijk niet zo zitten. Twijfelde al (over het nut van) de echo, maar nu helemaal. Of maak ik me te druk?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
2 jaar geleden
Ik lees niets over ontlastingsonderzoek?
Rieneke1
2 jaar geleden
https://mcvoordieren.nl/kennisbank/kat-diarree/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is vrij normaal als er bij huisdieren een buikecho gemaakt moet worden dat gebeurt onder een roesje. Goeie kans dat er eerst geschoren moet worden, en ik denk dat de dierenarts dat niet doet bij een levendige kat (of hond).
Of het verstandig is om dat bij deze kat te doen, daar moet je zelf over beslissen. Jij weet hoe de kat er aan toe is, en of je het je (financieel) kunt of wilt verantwoorden.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding