Kunnen Marmergouramie en kardinaaltetra's samen?

Kunnen Marmer gouramie en kardinaal tetra's samen in 1 aquarium? of worden de kardinaal tetra's misschien opgegeten door de gourami?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

De Marmergoerami oftewel de Cosby-Goerami ( Trichogaster trichopterus ) kan zonder schade met praktisch alle normale aquariumvissen tezamen gehouden worden, behalve met de Barbus Tetrazona, die bijt aan de draadvormige buikvinstralen ( maar dat wist u waarschijnlijk al ).
Het is een beginnersvis die vooral een ruim en goed beplant aquarium met veel drijfplanten nodig heeft; het mannetje vormt namelijk een territorium dat hij tegen soortgenoten en andere vissen verdedigt.
De Kardinaaltetra is een vlugge scholenvis en zal zich niet zomaar laten opeten door de Goerami, daar is zijn bek trouwens veel te klein voor.
Z512099
8 jaar geleden
bamibal
8 jaar geleden
Mannetjes-goerami's kunnen wel behoorlijk fel zijn als er een nestje is.
Z512099
8 jaar geleden
Juist daarom is een voldoende groot aquarium met veel beplanting vereist, iets waar juist Kardinaal Tetra's ook van houden: weelderige beplanting en veel drijfplanten met daardoor een gedempte verlichting.