Hoe kan je verdriet over hond vermijden?

Volgende week sta ik jammer genoeg voor de harde beslissing om mijn Baziel te laten inslapen, Bobke zijn beste vriend, zijn samen beste vrienden geworden sinds pups af. Maar ik vrees dat Bobke het ook heel moeilijk zal. ze slapen altijd tegen elkaar, gaat de ene drinken dan de andere ook, 8j zijn ze onafscheidelijk, tot volgende week dus.

Wat kan ik best doen met/voor Bobke? Gelijk een andere pup gaan halen zodat hij verstrooiing geeft?

3 jaar geleden
1.2K
Rieneke1
3 jaar geleden
Sterkte alvast! Ik zou wel zorgen dat Bobke afscheid kan nemen van de overleden Baziel. dat geeft duidelijkheid.
Antoni
3 jaar geleden
Misschien kan je de dierenarts vragen hoe andere hondenbezitters met meerdere honden hiermee omgaan? Misschien is het aan te raden om Bobke erbij te laten zijn als Baziel voor het laatst bij de arts is? Dan ziet en voelt hij vanzelf dat Baziel er (straks) niet meer is.

Antwoorden (1)

Net als jijzelf zal de hond hem missen Een nieuwe pup helpt niet. Daar is je hond helemaal niet aan toe, bovendien is het leeftijdsverschil te groot. Zijn dagelijkse routine wordt doorbroken, dat is het ergste voor je hond. Je zult merken dat ook dat jouw grootste moeilijkheid is, naast je menselijk verdriet. Daar moeten jullie beiden doorheen en dat kost tijd.
Het beste dat je kunt doen is veel wandelen, al is het daarvoor niet het beste weer. Geef je hond buiten afleidende indrukken, probeer zelf ook je niet te veel te verliezen in verdriet, maar denk veel aan de leuke dingen die jullie met z'n drieën hebben beleefd. Jouw houding zal op de hond zijn weerslag hebben. Als jij in de put zit zal dat je hond niet helpen. Maar verdriet mag er wel zijn. Iets waar je zo lang mee verbonden bent geweest en dat dan plots weg is, dat veroorzaakt pijn. Dat hoort bij het leven. Geef het de tijd.
Ik voel met je mee. Mijn hond (13 jaar en twee maanden) heb ik de vorige maand laten inslapen. Dat is afscheid voor een tweede maal, maar je kunt de pijn niet ontwijken. Ga er positief mee om, dat helpt ook jouw hond. STERKTE
Ivana
3 jaar geleden
Z512099
3 jaar geleden
Heel erg voor Bobke, hij zal nu wel alle (meer) liefde krijgen, dat verguld de bittere pil een beetje, vanwege zijn leeftijd zal een pup in huis halen misschien geen goed idee zijn.
Ook voor u, Ivana, moet het verlies zwaar geweest en ik weet dat dit verdriet nog heel lang nazindert.
Samen met de mens zijn honden onze beste vrienden.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Ga er inderdaad niet teveel in mee. Afgelopen jaar mijn teefje in moeten laten slapen, de andere hond heeft er eigenlijk niet veel last van. Hij geniet van de aandacht die hij niet meer hoeft te delen. Nou was ons teefje best wel "aanwezig" en kon erg voordringen bij aandacht o.i.d. Ook heeft hij ws. aangevoeld dat ze ziek was, want hij wilde maar heel kort afscheid nemen en was er klaar mee. Hij zit zelf in reserve-tijd en dat doe ie vol overgave....elke dag kan de laatste zijn.