Wat betekend het of wat gebeurd er als een kater in de lucht gaat likken als je hem op het einde van zijn rug vlakbij de staart kriebelt/krabt/aait?

Als je vervolgens je hand bij zijn bek houdt gaat hij die automatisch likken/wassen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Dat plekje is op de een of andere manier heel gevoelig bij een kat. Katten kunnen er erg emotioneel van raken als je ze daar kriebelt.
Die emotie uit zich op verschillende manieren: een van mijn katers gaat niet likken, maar piepen :)
Andere katten laten zich vallen in katzwijm.
Iedere kat reageert weer anders, maar dat het ze wat doet is wel duidelijk.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan het misschien ook zo zijn dat ik zijn geslachtsdelen prikkel, ook al is hij gecastreerd? Hij is trouwens 8 jaar oud en iets jonger dan 1 jaar toen hij is gecastreerd.
Rieneke1
10 jaar geleden
Voor mijn gevoel zit er idd een seksuele component in de prikkel.
Je ziet het ook bij krolse poezen, die worden wild als je ze daar aait.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de informatie, was/is heel nuttig.