Zou mijn kat haar bak kwijt zijn, als ik de kattenbak ineens ergens anders neer zet?

Ik wil de kattenbak ergens anders in huis neerzetten. Zou ze hem dan nog wel kunnen vinden of zou ze gewoon haar behoefte doen daar waar ze het gewent is?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.3K
ronron1212
5 jaar geleden
Laat haar zien waar de bak staat. Dus verplaats de bak en zet haar er dan in dan weet ze waar hij staat.
Rieneke1
5 jaar geleden
Ik heb een algemeen antwoord gegeven, maar jouw katje is al hoogbejaard toch? Dan zou ik de bak stukje bij beetje verplaatsen richting de gewenste plek. En wellicht wil je de bak verplaatsen naar een plek die makkelijker schoon te maken is als ze ernaast plast? Evenzogoed naar de dierenarts, want wellicht heeft ze meloxicam nodig ivm artrose en/of spondylose. Ook zou je er zo'n pad om honden zindelijk te maken voor kunnen leggen. Maar sowieso naar de dierenarts dus.
fremar
5 jaar geleden
Als je de kattenbak verplaatst in je huis, is het handig om je kat hier één of meerdere keren op te zetten.dus een beetje geduld bij het begin.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zou dat niet doen, dat vinden de meeste katten niet fijn.

Antwoorden (2)

Dat hangt van een aantal factoren af. Hoe veel verder komt de bak te staan? Is het een slim of dom exemplaar? (jong)volwassen of al een oudje? Trouwens, je weet dat ideaal is twee bakken voor 1 kat?

Ik zou zeggen verplaats de bak, en doe er een klein drupje chloor in om de kat er extra attent op te maken. Laat de kat zien waar de nieuwe bak staat.

Mochten er toch ongelukjes gebeuren, dan is het zaak de bak terug op de oude plek te zetten en 'm rustgi aan steeds een stukje richting de gewenste plek te verplaatsen.
Rieneke1
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankjewel, ga ik proberen. 'T is een zeer oude, maar geen domme dame.
Ik heb dat ook een keer gedaan als je je kat goed laat zien dat je de bak verplaatst en ook waar naar toe dan went de kat er van zelf aan