Hoe maak ik mijn jonge hamster tam die als hij mijn hand ziet gelijk knabbelt eneenlichtbijtje geeft?

Mijn hamster is 4-5 weken oud. Wanneer ik mijn hand in de kooi hou gaat hij er naar toe en knabbelt er direct aan/ geeft dan een licht bijtje. Ik ben angstig voor het bijten en vraag me af hoe ik hem het beste tam krijg gezien hij al alleen maar knabbelt en licht bijt. Sommige zeggen laat hem je bijten dan leert hij vanzelf dat je hand geen eten is maar ik betwijfel het..

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Heel jonge diertjes (hamsters, ratjes, konijntjes, hondjes, poesjes enz.) zijn erg speels en onderzoekend. Het onderzoeken doen ze vooral met de mond, net zoals jonge kinderen alles in de mond stoppen en overal op sabbelen en jonge puppy's en kittens overal op knagen. Zo moet jij dat ook zien met jouw hamstertje.
Het tam maken is een kwestie van leeftijd (volwassen worden) en vooral ook laten wennen aan je handen. Laat af en toe iets lekkers uit je vingers eten en geeft tegelijkertijd een knuffeltje. Door het verwennen wordt hij afgeleid en leert hij ook, dat die hand en vingers iets goeds betekent.
Toegevoegd op 21 oktober 2020 18:27: tekst