Welke dingen komen er allemaal bij kijken als je een hond koopt?

ik bedoel zoals riemen en dierenarts en dat soort dingen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als je dit moet vragen, dan moet je geen hond nemen, maar goed.
Een puppy heeft drie vaccinaties nodig en moet regelmatig ontwormd worden. Daarna moet een hond jaarlijks gevaccineerd worden en 4 keer per jaar ontwormd.
Je puppy zal een goede premiumvoeding nodig hebben en een lekker koekje of kluifje op zijn tijd wordt ook wel gewaardeerd. Verder een riem en halsband, als je pup flink groeit heeft hij op den duur een groter maatje nodig. Dan nog een mand om in te slapen en een bench is ook wel aan te raden.
Als je zo weinig van honden weet, wil ik je DRINGEND aanraden om een puppycursus te gaan volgen.
Dan nog anti-vlooien en tekenbestrijding. Afhankelijk van het ras shampoo en/of trimkosten, borstels etc.
Kortom teveel om op te noemen. En dan gaan we er nog vanuit dat de hond niet ziek wordt, want dan lopen de kosten pas echt hoog op. Een ziektekostenverzekering voor je hond is dan ook erg aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ben een hoop vrijheid kwijt op bezoek gaan b.v
Niet iedereen is gediend van je hond
Op vakantie gaan waar laat je de hond
Je lever een deel van je vrijheid in maar krijg er een hoop liefde voor terug
niet al te negatief maar bezint voor ge begint
Neem eerst een hond uit het aziel .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeacht welk dier je neemt , koop eerst 'n boek over het dier wat je aanschaft . Spreek met hondeneigenaren over je plan . Vooral mensen die al meerdere honden gehad hebben . Het is 'n hele stap.Je bent dan verantwoordelijk voor 'n levend wezen . Vraag jezelf ook af ,waarom je 'n hond wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
van het matereiel ben je nu op de hoogte, maar kennis over de hond in het algemeen en de rasspecifieke eigenschappen zij ook zeker dingen waar je rekening mee moet houden

welke hond past bij je situatie en bij jou/het gezin?

is het je eerste hond kies dan bijvoorbeeld nooit voor een akita soort.

heb je kleine kinderen of komen er vaak kleine kinderen kies dan geen grote hond die als een leopard de kids omverloopt als is het ras over het algemeen nog zo vriendelijk voor kids.

heb je gladde vloerbedekking koop dan geen bordeau dog die zichzelf schade kan toebrengen door uit te glijden

heb je niet veel tijd kies dan geen jachthond of bordercollie.

leer wat over het gedrag van honden in het algemeen om gedragsproblemen te voorkomen.

dit alles is even belangrijk (zo niet belangrijker) dan het materiele wat je nodig hebt voor een hond

Toegevoegd na 2 minuten:
excuus voor de spelfouten :o/